Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 60% korting
,

Hou van ze, dan hou je ze

Hoe zorg ik ervoor dat goede mensen blijven

Paperback Nederlands 2000 9789055941834
Voormalig top 100Totaal 183 dagen
Verkooppositie 5477Hoogste positie: 18
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
24,50
9,95
VOORDEEL - 60% korting

Samenvatting

U weet het: ze zijn uw getalenteerde, toegewijde medewerkers. U houdt van ze omdat ze bijdragen aan uw succes. Ze maken van uw team een topteam. Ze zijn het hart en ziel van uw organisatie. Ze zijn uw sterren. U kunt ze simpelweg niet missen. En uw concurrenten liggen op de loer om ze bij u weg te kapen. Dus de vraag is hoe u uw mensen kunt houden. Hoe krijgt u ze zover dat ze blijven, terwijl anderen ze maar al te graag in dienst nemen? Dit boek vertelt u hoe. Lees de 26 strategieën in dit boek en u weet wat u te doen staat.

'Hou van ze, dan hou je ze' gaat over een belangrijk onderwerp: het behouden van talent in uw organisatie. Het geeft managers en leidinggevenden praktische informatie over wat ze in de toekomst - nee vandaag nog - kunnen doen om een eind te maken aan de brain drain. Lees het en voorkom dat uw beste mensen vertrekken naar een ander bedrijf.

Specificaties

ISBN13:9789055941834
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:263
Uitgever:Scriptum

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
0
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding: het vertrek van A. J.

1. Vraag: wat houdt je hier? - Weet u wat uw medewerkers willen?
2. Afschuiven: het stopt hier - Wie is verantwoordelijk voor het vasthouden van mensen?
3. Carrières: ondersteun groei - Bouwt u aan hun toekomst of staat u die in de weg?
4. Waardigheid: toon respect - Kunnen uw vooroordelen uw medewerkers beïnvloeden?
5. Verrijking: geef de baan energie - Moeten uw mensen vertrekken om groei en uitdaging te vinden?
6. Gezin: raak bevriend - Voorkom dat uw medewerkers een keuze moeten maken tussen werk en gezinsleven
7. Doelen: vergroot de mogelijkheden
8. In dienst nemen: het gaat om passend - Zorg voor passend of begin opnieuw
9. Informatie: wissel die uit - Hebt u informatie? En pot u die op?
10. Hufter: wees er geen - Bent u een hufter?
11. Plezier: zorg ervoor - Hebt u nu al lol?
12. Contacten: zorg ervoor - Als u connecties opbouwt, blijven medewerkers
13. Mentor: wees er een - Leren ze van u?
14. Cijfers: reken ze uit - Bereken het resultaat van de investering
15. Mogelijkheden: zoek ze - Vinden medewerkers intern of extern mogelijkheden?
16. Passie: moedig die aan - Help medewerkers het werk vinden waarvan ze houden - zonder weg te gaan
17. Onderzoek: heroverweeg de regels - Wat wilt u houden: de regels of de mensen?
18. Beloon: zorg voor erkenning - Wat is belangrijker lof of geld?
19. Ruimte: geef die - Zijn uw mensen kort aangelijnd?
20. Waarheid: spreek die - De waarheid doet pijn, of niet?
21. Begrijp: luister beter - Als u niet oplet, mist u dingen - en medewerkers vertrekken
22. Waarden: omschrijf ze en kom op een lijn - Wat is het belangrijkst
23. Gezondheid: wees er zuinig op - Zijn medewerkers ziek of vermoeid?
24. Generatie X: behandel haar met zorg - Deze medewerkers zijn anders. Kunt u hen houden?
25. Geef toe: sta macht af - Sta macht af om medewerkers te houden
26. De top: Ga ervoor - Test uw Waarschijnlijkheid-van-Behoud-van-mensen-Index

Noten
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hou van ze, dan hou je ze