Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 51% korting

De boodschap van de tovenaarsleerling

De magie van het merk Harry Potter

Gebonden Nederlands 2005 1e druk 9789055944439
Voormalig top 100Totaal 2 dagen
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 51% korting

Samenvatting

Het is het aloude van armoe naar rijkdom verhaal, bekend uit soaps, B-films en sprookjes. Een alleenstaande moeder die moeite heeft het hoofd boven water te houden, ziet kans in een café onder de koffie een literair meesterwerk te schrijven terwijl haar baby vreedzaam slaapt. Het manuscript wordt niet opgemerkt door perfide uitgevers; de afwijzingsbrieven stromen binnen. Juist op het moment dat zij zich erbij neer wil leggen en zal terugkeren naar haar McJob, ziet een scherpzinnig literair agent goud blinken in de puinhoop op zijn bureau. Hij springt in beweging en sluit een deal met een prestigieuze uitgeverij. Het boek wordt naar behoren uitgegeven, maar zonder publiciteit vooraf of toeters-en-bellen. Maar de lezers zijn er dol op, het nieuws verspreidt zich, de verkoop neemt een enorme vlucht en het boek verovert de bestsellerlijsten. De vroeger straatarme auteur krijgt nog meer succes en leeft nog lang en gelukkig.

Als je zo'n scenario zou presenteren aan een Hollywood producer, zou het worden afgewezen als te stereotiep, te sentimenteel of te Walt Disney voor woorden. Maar dit is precies wat er gebeurde met J.K. Rowling, de giga-selling auteur van de boeken over Harry Potter. Althans, zo wil het verhaal. Het 'echte' verhaal over het merk Harry Potter - en het is een merk - is zelfs nog fascinerender dan het sprookje.

Specificaties

ISBN13:9789055944439
Trefwoorden:marketing, reclame, merken
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:160
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
De boodschap van de tovenaarsleerling
Eric van Arendonk | 7 januari 2008
'De magie van het merk Harry Potter', zo luidt de ondertitel van het boek 'De boodschap van de tovenaarsleerling' van Stephen Brown. En magie heeft 'dit merk'! Zo heb ik alle boeken van Harry Potter gelezen en als morgen deel 8 zou uitkomen, sta ik als één van de eersten in de rij om dit deel aan te schaffen. 
Lees verder

Lezersrecensies

1.0 van de 5
1 stem
0
0
0
0
1

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Het inleidende verhaal
2. Het verhaal van de verhalen
3. Het verhaal van de auteur
4. Het verhaal van de boeken
5. Het verhaal van de films
6. Het verhaal van de geheimen
7. Het verhaal van de afgeleide Potter-producten
8. Het verhaal van de critici
9. Het verhaal van de consumenten
10. Het verhaal van de merken
11. Het slot(som)verhaal

Het verhaal van de eindnoten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De boodschap van de tovenaarsleerling