Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De gelukswinkel

Over het binden en boeien van klanten

Gebonden Nederlands 2006 9789055944453
Voormalig top 100Totaal 51 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

Wil een klant een relatie met zijn favoriete winkel, met zijn kapper energiebedrijf, bank of postkantoor? Met sommige graag. Met andere juist niet. Daar betaalt hij voor wat hij koopt en beperkt hij zich tot de transactie.

Wat voor relatie wil een medewerker met zijn werkgever? Komt hij voor zijn professie in een net van relaties? Of verhuurt hij zijn capaciteit voor geld, als een normale transactie.

De keuze: sturen op relaties of sturen op transacties is de sleutel tot succes. Zowel voor het positioneren van de organisatie in haar verkoopmarkt als in haar arbeidsmarkt. Dat leidt tot het op elkaar afstemmen van marktstrategie en HRM. De kracht van een onverwachte combinatie.

Specificaties

ISBN13:9789055944453
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:130
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

De gelukswinkel
Eric van Arendonk | 30 januari 2007
Een combinatie van de vakgebieden marketing en HRM om te komen tot het beter binden en boeien van klanten. Dat is de kern van het boek 'De gelukswinkel' van Paul Postma en Maurits Bruel. Een combinatie waar ik een groot voorstander van ben. Deze combinatie kan er namelijk voor zorgen dat de driehoek van organisatie, klant, en medewerker ijzersterk wordt. Paul Postma schreef diverse boeken over marketingen klantgerichtheid, Maurits Bruel schreef samen met Clemens Colsen het populaire boek 'De geluksfabriek'. De ontstaansgeschiedenis van dit nieuwe boek laat zich dus raden.
Lees verder
Een gelukkig huwelijk met veel gelukkige kinderen
Pierre Pieterse | 6 juni 2006
Een combinatie van de vakgebieden marketing en HRM om te komen tot tevreden klanten en tevreden medewerkers, en ook nog eens een gestroomlijnde organisatie. Dat is de kern van het boek De gelukswinkel van Paul Postma en Maurits Bruel. Hoewel de titel wat ongelukkig gekozen is, bij ‘een gelukswinkel’ krijg je toch andere beelden op je netvlies dan een feestelijk huwelijk tussen marketing en HRM, is het natuurlijk niet verkeerd om je commerciële strategie te integreren in je personeelsbeleid. Is een bedrijf dat volledig klantgericht werkt automatisch ook een leuke werkplek? Zijn marketing- en HRM-beleid zo goed te verenigen dat klantgericht ook ‘medewerkergericht’ is? Of kunnen marketing- en HRM-beleid onafhankelijk van elkaar worden ontwikkeld, zonder dat de ene discipline het graf voor de andere graaft? Dat zijn een paar van de vragen waar in De Gelukswinkel antwoord op wordt gegeven.
Lees verder

Lezersrecensies

3.3 van de 5
3 stemmen
1
1
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Paul Postma

Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen. Na een loopbaan in het bedrijfsleven bouwde hij als partner van Ernst & Young een internationale CRM praktijk op. Veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland, en auteur diverse boeken. Postma is daarnaast bekend van zijn 'Verkoopefficiency'-methode voor prestatieverbetering in de persoonlijke verkoop. Directeur van Paul Postma Marketing Consultancy B.V. (PPMC) te Nieuwegein, het organisatieadviesbureau voor commerciële vraagstukken. PPMC adviseert bedrijven en organisaties in de business-to-business en in de consumentensector bij keuze en uitvoering van hun commerciële strategie. PPMC werd op basis van onderzoek door TNS NIPO in 2010 verkozen tot het beste marketing- en businessconsultancy bedrijf in Nederland voor Mc Kinsey en de Boston Consulting Group.

Andere boeken door Paul Postma

Over Maurits Bruel

Drs. Maurits Bruel oprichter en partner van De Geluksfabriek te Ijsselstein en van Mesa family business consultants.

Andere boeken door Maurits Bruel

Inhoudsopgave

1. Het geheim van de gelukswinkel
- Wat is een gelukswinkel
- Vier voorbeelden
- De relatiematrix

2. Twee typen organisaties
- Transactiegedreven organisaties
- Relatiegedreven organisaties
- Parallel met eerste en tweede fase marketing

3. Twee typen klanten
- Transactiegerichte klanten en relatiegerichte klanten
- Vier kansen voor relatiegericht koopgedrag
- Vier kansen voor transactiegericht koopgedrag

4. Vier soorten marktposities
- Kwadrant I: Verkondiger
- Kwadrant II: De klant is koning
- Kwadrant III: Product is koning
- Kwadrant IV: Illusionist, uitdager, dwingeland

5. Twee typen relaties met medewerkers
- De twee HR-sturingsprincipes
- De transactiegedreven organisatie: HR-principes
- De relatiegedreven organisatie: HR-principes
- Vorm geven aan het veranderingsproces

6. Samenvatting.
- Transactiegedreven en relatiegedreven organisaties
- Transactiegerichte en relatiegerichte klanten
- Vier mogelijkheden
- Transactiedominant en relatiedominant HR-beleid
- De gelukskubus

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De gelukswinkel