

Harry Starren (1955) studeerde geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Utrecht en politicologie/bestuurskunde aan de Universiteit van Amsterdam. Harry Starren is algemeen directeur van de Baak, Management Centrum VNO-NCW. Daarnaast is hij actief als trainer, docent en adviseur, met name op het gebied van het management van professionele organisaties. Harry Starren was presentator van het TELEAC/NOT televisieprogramma Grootmeesters in Management. Van zijn hand verscheen een boek onder dezelfde titel. Hij presenteert tevens de 10-delige audio cd-reeks Hollandse Meesters in Management. Hij publiceerde daarna een tweede boek: De 21 geboden van modern leiderschap, dat hij samen schreef met Twan van de Kerkhof. Sinds een aantal jaar verzorgt hij een interviewprogramma voor BNR Nieuwsradio.
Meer over Harry StarrenGrootmeesters in management
Paperback Nederlands 1999 9789057134173Samenvatting
De lerende organisatie, business process re-engineering, virtuele netwerken en kerncompetenties. Nieuwe ideeën over management volgen elkaar in steeds hoger tempo op. De meeste van die denkbeelden beloven een ding: Wie radicaal breekt met ingesleten gewoonten is verzekerd van een gouden toekomst. In 'Grootmeesters in management' schetst Harry Starren op heldere en scherpzinnige wijze de stand van zaken rond de meest relevante managementthema's. Centraal daarbij staan de ontwikkelingen tot nu toe, de huidige dominante denkbeelden en de waarschijnlijke ontwikkeling daarvan in de toekomst. Daarnaast worden de voornaamste grootmeesters en hun denkbeelden in een reeks biografische schetsen op een rij gezet.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Leiderschap
2. Strategie
Deel 2 - De dingen goed doen
3. Kwaliteit
4. Herontwerp
Deel 3 - In samenwerking met anderen
5. Structuur
6. Cultuur
Deel 4 - Gericht op de toekomst
7. Toekomst
8. Leren
Literatuur
Index
Colofon
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan