Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Focus op fans

Hét boek over brandactivation

Paperback Nederlands 2011 9789058714282
Niet leverbaar.

Samenvatting

Eigenlijk is het heel eenvoudig. De meeste mensen maken graag iets bijzonders mee. Ze zijn nieuwsgierig, willen alles weten en weinig missen. En delen dat weer graag met anderen. Gemiddeld heeft iedereen zo'n 150 online en offline contacten aan wie ze een bijzonder verhaal kunnen doorgeven. En daarvan kun je als marketeer prima gebruik maken: zorg als merk voor iets opmerkelijks en u bereikt velen en maakt fans! Voorbeelden? De Douwe Egberts burendag en de Givolotion van Ben&Jerry's laten zien dat deze merken meer zijn dan een lekker kopje koffie of romig ijsje.

In 'Focus op fans' leert u hoe u zo'n strategie ontwikkelt en uitvoert. Het koppelt daarvoor drie thema's aan elkaar: fanstrategie + brandactivation + social media. Maak zelf fans en fans maken weer nieuwe fans. Om dat te bereiken, is het heel belangrijk dat de doelgroep onderdeel wordt van uw merkstory. Daarvoor heeft u een fanstrategie nodig. Die wordt in dit boek als nieuw fenomeen geïntroduceerd.

Brandactivation is een aantrekkelijk middel om fans te boeien en binden. Het is bovendien een middel dat niet verzuipt in de dagelijkse overvloed van reclame. In dit boek ontdekt u tientallen voorbeelden van hoe u uw merk onderscheidend maakt door een opmerkelijke manier van communiceren.

De krachtigste communicatiestrategie is wanneer iemand u iets aanraadt. Social media spelen daarbij een belangrijke rol. Ze zorgen ervoor dat de fanstrategie en brandactivation een grotere impact krijgen.

Het vooral zeer praktische 'Focus op fans' laat zien hoe u een merk op een compleet nieuwe manier in de markt zet. Het is een uniek boek waar u meteen fan van wordt!

Specificaties

ISBN13:9789058714282
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:175
Druk:1
Verschijningsdatum:1-3-2011
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Fans boeien en binden
Bert Peene | 29 april 2011
Het merk is een van de belangrijkste assets van een succesvolle organisatie. Maar een organisatie is nog niet zo maar een merk, daar moet je heel wat voor doen. Wat allemaal staat uitgebreid beschreven in Focus op fans van Wil Michels en Yara Michels.
Lees verder

Verschijningsdata

De verschijningsfrequentie en verschijningsdata zijn nog niet bekend

Lezersrecensies

4.7 van de 5
9 stemmen
6
3
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Wil Michels

Drs. Wil Michels is directeur van communicatiebureau Michels Communicatie in Eindhoven. Hij ondersteunt bedrijven met name in creatief denken en communicatiestrategieën. Ook werkt Michels als docent bij Fontys Hogeschool Communicatie en is hij docent en examinator bij Open Universiteit, SRM Opleidingen en Kluwer Vlaanderen. Daarnaast geeft Michels workshops bij Logeion en Kluwer.

Andere boeken door Wil Michels

Inhoudsopgave

1. Start
1.1 Schreeuw om andere aanpak
1.2 Communicatie verandert razendsnel
1.3 Get ABC-XYZ-model
1.4 Communicatie wordt co-creatie

2. Merk
2.1 Verken het merk
2.2 Ontdek de kernwaarden
2.3 Stel het creatief merkdocument op

3. Maatschappij
3.1 Duik in de maatschappij
3.2 Ontdek hypes-trends-ontwikkelingen

4. Fans
4.1 Fan en volgers
4.2 Wanneer is een fanstrategie zinnig?
4.3 De fanstrategie in zeven stappen

5. Brandactivation
5.1 Brandactivation in essentie
5.2 Het Kitemodel
5.3 Creëer een concept
5.4 Twaalf creatieve technieken voor brandactivation
5.5 Beoordeel een concept voor een brandactivation

6. Social media
6.1 Internet makes the difference
6.2 Social media
6.3 Strategie voor social media

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Focus op fans