Lees verder
Wil Michels is bestsellerauteur van Hetv Communicatie Model, Handboek Communicatie, Communicatiestrategie en Fanstrategie. Als geen ander is hij in staat om complexe zaken helder te maken. Wil geeft elke week lezingen en workshops over communicatiestrategie en creatief denken. No-nonsense, humor en een verrassende output kenmerken zijn aanpak.
Meer over de auteursFocus op fans
Hét boek over brandactivation
Paperback Nederlands 2011 9789058714282Samenvatting
Eigenlijk is het heel eenvoudig. De meeste mensen maken graag iets bijzonders mee. Ze zijn nieuwsgierig, willen alles weten en weinig missen. En delen dat weer graag met anderen. Gemiddeld heeft iedereen zo'n 150 online en offline contacten aan wie ze een bijzonder verhaal kunnen doorgeven. En daarvan kun je als marketeer prima gebruik maken: zorg als merk voor iets opmerkelijks en u bereikt velen en maakt fans! Voorbeelden? De Douwe Egberts burendag en de Givolotion van Ben&Jerry's laten zien dat deze merken meer zijn dan een lekker kopje koffie of romig ijsje.
In 'Focus op fans' leert u hoe u zo'n strategie ontwikkelt en uitvoert. Het koppelt daarvoor drie thema's aan elkaar: fanstrategie + brandactivation + social media. Maak zelf fans en fans maken weer nieuwe fans. Om dat te bereiken, is het heel belangrijk dat de doelgroep onderdeel wordt van uw merkstory. Daarvoor heeft u een fanstrategie nodig. Die wordt in dit boek als nieuw fenomeen geïntroduceerd.
Brandactivation is een aantrekkelijk middel om fans te boeien en binden. Het is bovendien een middel dat niet verzuipt in de dagelijkse overvloed van reclame. In dit boek ontdekt u tientallen voorbeelden van hoe u uw merk onderscheidend maakt door een opmerkelijke manier van communiceren.
De krachtigste communicatiestrategie is wanneer iemand u iets aanraadt. Social media spelen daarbij een belangrijke rol. Ze zorgen ervoor dat de fanstrategie en brandactivation een grotere impact krijgen.
Het vooral zeer praktische 'Focus op fans' laat zien hoe u een merk op een compleet nieuwe manier in de markt zet. Het is een uniek boek waar u meteen fan van wordt!
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Wil Michels
Inhoudsopgave
1.1 Schreeuw om andere aanpak
1.2 Communicatie verandert razendsnel
1.3 Get ABC-XYZ-model
1.4 Communicatie wordt co-creatie
2. Merk
2.1 Verken het merk
2.2 Ontdek de kernwaarden
2.3 Stel het creatief merkdocument op
3. Maatschappij
3.1 Duik in de maatschappij
3.2 Ontdek hypes-trends-ontwikkelingen
4. Fans
4.1 Fan en volgers
4.2 Wanneer is een fanstrategie zinnig?
4.3 De fanstrategie in zeven stappen
5. Brandactivation
5.1 Brandactivation in essentie
5.2 Het Kitemodel
5.3 Creëer een concept
5.4 Twaalf creatieve technieken voor brandactivation
5.5 Beoordeel een concept voor een brandactivation
6. Social media
6.1 Internet makes the difference
6.2 Social media
6.3 Strategie voor social media
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan