
Lees verder
Dit is een nieuw boek over innovaties en interactiviteit.
· Hoe en met wie zet je een innovatieve strategie op?
· Hoe transformeer je een traditionele organisatie in een netwerk?
· Hoe betrek je op een creatieve manier medewerkers bij een grote organisatieverandering?
· Wat is de theorie achter Interactief Management?
· Deze en nog veel meer vragen worden beantwoord in het boek 'INTERNOVEER!'.
Dit boek bevat veel praktijksituaties die laten zien hoe innovaties bereikt worden door interactiviteit. Daarnaast geeft het boek achtergrondinformatie en literatuurverwijzingen.
Aan het begin van de 21ste eeuw wordt in toenemende mate aandacht besteed aan Interactief Management. Zo pleit de SER in zijn innovatieadvies aan de regering (december 2003) expliciet voor Interactief Management als methode om te innoveren. Tot op heden ontbreekt het de praktijkmanager, adviseur, opleider en student aan informatie over het waarom, wat en hoe van Interactief Management. 'INTERNOVEER!' brengt daarin verandering.
Een twintigtal schrijvers neemt ieder een speciaal thema rond innovatie voor zijn of haar rekening.
In de praktijk getuigen nog veel benaderingen van een topdown manier van innoveren en veranderen. Veel bruikbare kennis-van-onderop blijft onbenut. Gevolg is weerstand, teamconflicten, vastgelopen vernieuwingsoperaties en frustraties bij management en medewerkers. Het ontbreekt bedrijven en instellingen aan fantasierijke ideeën om radicaal te breken met een traditionele aanpak. 'INTERNOVEER!' helpt de koers te verleggen naar meer interactieve manieren van innoveren.