

Mark Geddes is a lifelong tinkerer and gadget enthusiast. Frustrated with the lack of practical, visual guides to help him teach his 10-year-old how to build with Arduino, he set out to record his own experiments, and The Arduino Project Handbook is the result.
Meer over Mark GeddesArduino project handboek
25 praktische projecten om mee te beginnen
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789059056138Samenvatting
Het Arduino Project Handboek is een boek voor beginnende gebruikers van Arduino (ook wel Genuino genoemd). Arduino is een opensource-computerplatform dat bedoeld is voor het ontwerpen van slimme en creatieve objecten. Het boek is volledig in kleur en laat je 25 leuke en interactieve projecten bouwen. Er wordt gewerkt met ledjes, sensoren, motoren, LCD schermen, antiblokkeersystemen en zelfs zekeringen om daarmee projecten te bouwen zoals een bewegingsmelder, een draadloos scansysteem voor identiteitskaarten, een ultrasone robot, een weerstation, videospellen voor LCD schermen en een raketwerper.
Elk project bevat gedetailleerde instructies, een gemakkelijk te volgen schakelschema en de volledige code. Tegen het einde van het boek zal je je comfortabel genoeg voelen met Arduino om je eigen apparaten te ontwerpen en aan te passen.
Een greep uit de onderwerpen:
- een lichtdimmer maken
- een plant vochtigheidssensor maken
- een geheugenspel maken
- een weerstation maken
- een reactietijd spelletje maken
- een bewegingssensor maken
- en nog veel meer...
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding
Deel 1: Ledjes
Project 1: Een ledje bedienen met een drukknop
Project 2: Lichtdimmer
Project 3: Staafdiagram
Project 4: Disco stroboscoop
Project 5: Plan monitor
Project 6: Spookdetector
Deel 2: Geluid
Project 7: Arduino melodie
Project 8: Geheugenspelletje
Project 9: Slot met geheim klopgeluid
Deel 3: Servo’s
Project 10: Laser bestuurd door een joystick
Project 11: Op afstand bedienbare servo
Deel 4: LCD’s
Project 12: Tekst op een LCD-scherm
Project 13: Weerstation
Project 14: Waarzegger
Project 15: Reactietijd spelletjes
Deel 5: Numerieke tellers
Project 16: Elektronische dobbelsteen
Project 17: Een raket lanceren
Deel 6: Beveiliging
Project 18: Indringer sensor
Project 19: Laser struikeldraad alarm
Project 20: Sentry gun
Project 21: Bewegingssensor alarm
Project 22: Toegangssysteem met toetsenblok
Project 23: Draadloos ID-kaart toegangssysteem
Deel 7: Gevorderd
Project 24: Regenboog lichtshow
Project 25: Bouw je eigen Arduino
Bijlage A: Componenten
Bijlage B: Arduino Pen Referenties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan