Handboek Conversie-optimalisatie
Verhoog het rendement van je website
Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789059404526Samenvatting
Conversieoptimalisatie is een relatief jonge, maar hard groeiende discipline in de wereld van online marketing. Het maximale resultaat uit uw website halen betekent niet alleen de verkeerskanalen naar uw website toe optimaliseren, want juist op de reeds bestaande website valt veel te winnen. Met gerichte, onderbouwde testen kunnen de verkopen of leadaanvragen via de website substantieel worden verhoogd. Andere online marketingkanalen profiteren hier van mee.
In essentie komt conversieoptimalisatie neer op het verwijderen van drempels in het aankoopproces van de bezoeker en hem of haar bewegen een concrete actie uit te voeren. Het boek neemt u mee in de wereld van conversieoptimalisatie. Stap voor stap komt u meer te weten over uw bezoekers, weet u wat echt belangrijk op uw website is en leert u te herkennen welke pagina's verbeterd kunnen worden. Met deze stevige basis leert u gericht te testen en uw resultaten structureel te verbeteren.
De auteurs hebben in 'Handboek Conversie-optimalisatie' praktijkkennis verweven met reeds bestaande theorieën op het gebied van conversieoptimalisatie. Na het lezen zult u het belang van conversieoptimalisatie inzien, weet u hoe u de mensen uit uw organisatie moet overtuigen van het nut ervan en zult u direct aan de slag willen gaan met testen om de resultaten van uw website te verbeteren.
Dit praktisch opgezette boek behandelt:
- De zin van conversieoptimalisatie
- Multichannelmarketing
- De bezoeker op de website
- Webanalyse en KPI's
- Hoe te testen?
- Waar te testen?
- Wat te testen?
- Het overtuigen van de bezoeker
- Case study
- De cultuur van testen
Op de begeleidende website vindt u aanvullende informatie over het boek en worden veelgestelde vragen beantwoord in de kennisbank. De auteurs zijn werkzaam bij interactive media agency Onetomarket in Arnhem.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. De zin van conversieoptimalisatie
3. Multichannelmarketing
4. De bezoeker
5. webanalyse en KPI´s
6. Testen
7. Testen: waar?
8. Testen: wat?
9. Het overtuigen van de bezoeker
10. Case study
11. Testcultuur
A: Conversieattributie
Literatuurlijst
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan