Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

ZZP Uurtarieven 2022

Paperback Nederlands 2021 9789074312462
Verkooppositie 4598Hoogste positie: 4598
Verwachte levertijd ongeveer 10 werkdagen

Samenvatting

Deze gids bevat de meest recente tarieven van ruim 170 beroepsgroepen. Met de gegevens in deze gids kunt u uw uurtarief of uw prijs bepalen of, als u opdrachtgever bent, kijken of de gevraagde tarieven of prijzen redelijk zijn. Deze gids bevat naast tarieven van verschillende beroepsgroepen ook vijf rekenmethodieken om prijzen of tarieven te bepalen. De gegevens in deze gids zijn afkomstig van ons continue tarievenonderzoek en eigen research.

Het gaat goed, de werkloosheid is laag, dat is gunstig voor freelancers en ZZP’ers. Zodra de economie weer op stoom kwam profiteerde de flexibele schil zoals uitzendkrachten, freelancers en ZZP’ers daarvan. Dat heeft gevolgen voor de uurtarieven, die stijgen namelijk.

Wat kost dat, wat kunt u voor uw diensten vragen?

Deze vraag vormt de kern van dit boek. Het antwoord is afhankelijk van een groot aantal factoren. Wat is meer waard voor de verdwaalde wandelaar die al twee dagen zonder drinken in de woestijn ronddoolt, een fles water of een rugzak gevuld met veertig kilo goud? Wat koopt u voor uw geliefde, een literfles parfum (of aftershave) van 3 euro of een klein flesje parfum van 30 euro?

Het blijkt dat de prijs niet alleen bepaald wordt door kwaliteit of hoeveelheid maar dat de prijs vooral afhankelijk is van de verwachting van de koper. Natuurlijk is de prijs belangrijk, een prijsverlaging kan de omzet verhogen, maar er zijn ook voorbeelden dat een prijsverhoging tot omzetstijging leidde (het was zo goedkoop, het kon gewoon niet goed zijn).

Als freelancer of ZZP’er (Zelfstandige Zonder Personeel) of als ondernemer heeft u te maken met een verwachtingspatroon van uw klanten. Ze kiezen u omdat u goed bent of goedkoop, uw klant verwacht een prijs die bij uw kwaliteiten past. U kunt de perceptie die uw klanten van uw producten of diensten hebben zelf creëren, onder andere door uw prijsstelling. Deze gids biedt richtlijnen voor het bepalen van de prijs van diensten of producten. U bepaalt uw prijs aan de hand van rekenmodellen en strategieën of aan de hand van standaardtarieven die per beroepsgroep gehanteerd worden. Daarnaast bespreekt deze gids in het kort enkele methodieken voor het vaststellen van de prijs van uw producten of diensten. Over dit onderwerp zijn al bibliotheken volgeschreven, deze gids volstaat daarom met een kort overzicht van prijsstrategieën. Hiermee bent u in staat om uw prijsbeleid te formuleren en uit te voeren.

Specificaties

ISBN13:9789074312462
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:80
Uitgever:Publimix
Druk:1
Verschijningsdatum:23-11-2021
Hoofdrubriek:Ondernemen
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        ZZP Uurtarieven 2022