Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Samenvatting

'Het App-effect' is een post-pc-boek over de effecten van ons nieuwe mobiele informatie gedrag. Al kort na de introductie van de iPhone werd duidelijk dat de informatiesamenleving definitief een nieuwe fase was ingegaan. De bepalende factor is niet alleen de nieuw verworven mobiliteit, maar vooral ook de begerigheid waarmee de wereld en masse valt voor al dit moois: voor Software as a Gadget. Dit boek biedt de verdieping die richting kan geven aan iedereen die zich oriënteert op een app-beleid.

'Het App-effect' beschrijft hoe sociale en economische factoren digitale cultuurclashes onvermijdelijk in de hand werken. Deze clashes lijken uiteindelijk de ontwikkeling van een nieuwe Digital Commons-situatie te zullen stimuleren. In die constellatie zullen organisaties alleen succesvol zijn wanneer ze de empowerment van digitale Sub- en Tegenculturen serieus nemen.

De app-effecten die worden gepresenteerd, hangen samen met de zichtbare versnelling die mediarevoluties altijd met zich meebrengen, met de nieuwe kongsi's die door organisaties transsectoraal gesloten kunnen worden, maar ook hangen ze samen met de waaier van nieuwe mogelijkheden om consumenten anywhere en anytime te verleiden.

Tegelijkertijd wordt in dit boek de vraag gesteld wie er nu eigenlijk werkelijk empowered is, welke breineffecten er kunnen optreden en hoe verslavingsgedrag en schijnintelligentie factoren zijn die het nieuwe informatiegedrag in het komende decennium verder zullen inkleuren.

VINT | Vision * Inspiration * Navigation * Trends

Over VINT
Alle ontwikkelingen volgen op IT-gebied is voor veel organisaties een zware opgaaf. Vaak staan nieuwe IT-mogelijkheden immers ver af van het primaire bedrijfsproces. Bronnen die deze ontwikkelingen inzichtelijk en pragmatisch benaderen, door ook het mogelijke gebruik te belichten, zijn dun gezaaid. VINT geeft invulling aan die koppeling tussen bedrijfsprocessen en nieuwe IT. In elke rapportage over een verkenning die het instituut heeft uitgevoerd, zoekt VINT het juiste midden tussen feitelijke beschrijving en beoogde toepassing. Op die manier inspireert VINT organisaties om nieuwe technologie in beschouwing te nemen of zelfs te gaan gebruiken.

Specificaties

ISBN13:9789075414387
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:135
Uitgever:Sogeti
Druk:1
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Expertrecensies (1)

Het App-effect
Nico de Meester | 24 oktober 2012
'There is an app for everything.' De stormachtige opkomst van smartphones, tablets en apps luidt het post-pc tijdperk in. 'Het App-effect' geeft een heldere samenvatting van de recente technologische ontwikkelingen en kijkt vooruit naar de manier hoe ons informatiegedrag en de samenleving zal veranderen.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Menno van Doorn

Menno van Doorn werd door het tijdschrift Computable uitgeroepen tot ‘ICT-onderzoeker van het jaar’. Toch fascineert menselijk gedrag hem meer dan technologie. Vanuit een achtergrond in consumentenpsychologie en reclamewetenschap kijkt hij altijd naar de toekomst. Als directeur van SogetiLabs’ onderzoeksinstituut is hij vaak te vinden in de directiekamers van bedrijven om zijn blik op de toekomst te werpen.

Andere boeken door Menno van Doorn

Over Sander Duivestein

Sander Duivestein is spreker, trendwatcher, internetondernemer, adviseur en columnist over de impact van digitale technologie op mensen, bedrijven en onze maatschappij. Ook is hij een veelgevraagde gast in diverse radio- en televisieprogramma's.

Andere boeken door Sander Duivestein

Inhoudsopgave

Inspiratiebronnen
Voorwoord

1. What's app...?
2. Gadgets Shake Your Business
3. Innoveren met mobiel - featuring energie en gezondheid
4. Cultuurclashes in het post-PC-tijdperk
5. Software as a Gadget - iedereen zijn eigen apps
6. Persuasive technologies en verslaving
7. Post-PC gedrag - zorg of zegen?
8. Ap(p)otheose

Over de auteurs
Afbeeldingen en literatuur
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het App-effect