Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Review! Het succes van online mond-tot-mondreclame

Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789075458510
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Op internet heeft de consument van nu de touwtjes in handen. Online informatie is meer en meer geschreven door de consument zélf: online user generated content neemt een grote vlucht. Consumenten delen ervaringen, reviewen producten, testen, experimenteren en converseren over de bevindingen. Vaak en veel.

Het boek 'Review! Het Succes van online mond-tot-mond reclame' van Klaas en Henk Kroezen laat zien hoe een nieuwe manier van internetmarketing kan worden toegepast, gebaseerd op de duizenden klantenervaringen die er iedere dag op het internet bij komen. Deze reviews en ervaringen zijn in toenemende mate doorslaggevend voor het wél of juist niét aanschaffen van producten. De auteurs laten zien, dat door het toevoegen van online beoordelingsmogelijkheden, producenten een krachtig communicatiemiddel aan hun websites kúnnen toevoegen. Kúnnen, want de omgang met online klantervaringen vergt voor een bedrijf transparantie, geduld en durf. Wanneer dit op een goede wijze gedaan wordt, betekent dit winst op vele vlakken: snellere signalering en reactie op klachten, inzicht in hoe bedrijfsprocessen en producten beter aan te sluiten zijn op de klant en last but not least hoe positieve klanten de belangrijkste verkopers van je producten kunnen worden.

'Review! Het Succes van online mond-tot-mond reclame' biedt de lezer naast een stevige theoretische modelmatige onderbouwing ook een aantal zeer praktische, succesvolle cases van het in bedrijfsmatige omgevingen omgaan met online klantervaringen. Van culinaire tips en restaurantbeoordelingen op iens.nl tot productreviews op Kieskeurig.nl. Van hotelbeoordelingen op Booking.com tot massale protestacties aan het adres van Vodafone naar de revival van Lego met een enorme community die zélf Lego-producten ontwerpt.

Specificaties

ISBN13:9789075458510
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:111
Druk:1
Verschijningsdatum:28-5-2009
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Review! Het succes van online mond-tot-mondreclame
Maria Genova | 5 oktober 2009
Consumenten plaatsen steeds vaker hun beoordelingen van producten en diensten op internet. Voor veel klanten zijn die leidend bij een aankoop. Henk Kroezen en Klaas Kroezen geven in 'Review! Het succes van online mond-tot-mondreclame' een goed beeld van het belang van klantenbeoordelingen en de invloed die ze hebben op het gedrag van potentiële klanten.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Zet succesvol reviews in - de kracht van mond-tot-mondreclame
2. Ook uw klanten schrijven beoordelingen over uw producten
3. Organisatie gebruikt input voor verbetering
4. De klant is koning: zijn wensen verbeteren het product
5. Fans zijn ambassadeurs van een organisatie
6. Resultaten reviews zijn met webanalytics te meten
7. Reviews en zoekmachinemarketing

Noten
Bronnenlijst
Begrippenlijst
Dankwoord
Colofon

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Review! Het succes van online mond-tot-mondreclame