Lees verder
Clay A. Johnson is de oprichter van Blue State Digital, het bedrijf dat verantwoordelijk was voor de internetstrategie van Barack Obama tijdens zijn verkiezingscampagne in 2008.
Meer over Clay JohnsonInfominderen
Bewuste informatieconsumptie in een tijd van overvloed
Ingenaaid Nederlands 2012 1e druk 9789077478431Samenvatting
De moderne mens besteedt ruim 11 uur van iedere 24 aan consumeren. Nee, dan bedoelen we niet eten, maar het zich volproppen met informatie. Informatie die constant op ons afgevuurd wordt door de schermen en luidsprekers waar we zo gek op zijn. Net zoals we extreem zwaarlijvig zijn geworden door suiker, vet en koolhydraten, zijn we ook veelvraten geworden van teksten, instant messages, e-mails, RSS feeds, video's en tweets.
We vechten allemaal tegen een stroom aan afleidingen, worden geteisterd met mededelingen en verleid met smakelijke hapjes aan informatie. En net zoals teveel junkfood kan leiden tot zwaarlijvigheid, kan teveel junk-informatie leiden tot domheid. 'Infominderen' laat zien hoe u om kan gaan met deze informatieovervloed - waar naar uit te kijken en wat te vermijden, en hoe selectief te zijn.
Clay Johnson laat tegelijkertijd ook zien welke rol informatie in onze geschiedenis heeft gespeeld, en waarom zijn voorgeschreven dieet essentieel is voor een ieder die slim, productief en bij zijn volle verstand wil zijn.
Net als bij een normaal, gezond, dieet gaat Infominderen niet over het minder consumeren - maar het vinden van een gezonde balans die bij u past.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Clay Johnson
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan