Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Infominderen

Bewuste informatieconsumptie in een tijd van overvloed

Ingenaaid Nederlands 2012 1e druk 9789077478431
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De moderne mens besteedt ruim 11 uur van iedere 24 aan consumeren. Nee, dan bedoelen we niet eten, maar het zich volproppen met informatie. Informatie die constant op ons afgevuurd wordt door de schermen en luidsprekers waar we zo gek op zijn. Net zoals we extreem zwaarlijvig zijn geworden door suiker, vet en koolhydraten, zijn we ook veelvraten geworden van teksten, instant messages, e-mails, RSS feeds, video's en tweets.

We vechten allemaal tegen een stroom aan afleidingen, worden geteisterd met mededelingen en verleid met smakelijke hapjes aan informatie. En net zoals teveel junkfood kan leiden tot zwaarlijvigheid, kan teveel junk-informatie leiden tot domheid. 'Infominderen' laat zien hoe u om kan gaan met deze informatieovervloed - waar naar uit te kijken en wat te vermijden, en hoe selectief te zijn.

Clay Johnson laat tegelijkertijd ook zien welke rol informatie in onze geschiedenis heeft gespeeld, en waarom zijn voorgeschreven dieet essentieel is voor een ieder die slim, productief en bij zijn volle verstand wil zijn.

Net als bij een normaal, gezond, dieet gaat Infominderen niet over het minder consumeren - maar het vinden van een gezonde balans die bij u past.

Specificaties

ISBN13:9789077478431
Trefwoorden:informatie, overvloed
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:152
Druk:1
Verschijningsdatum:12-10-2012

Expertrecensies (1)

recensie
Infominderen
Carla Verwijs | 17 april 2013
Hoe gezond leeft u? U eet gezond, beweegt voldoende en rookt niet. Heeft u ook wel eens naar uw informatiedieet gekeken? Inderdaad, u leest het goed: uw informatiedieet. U consumeert elke dag een grote hoeveelheid informatie, maar heeft u wel eens stilgestaan bij hoe gezond of mogelijk ongezond uw informatieconsumptie kan zijn? Die vraag is de kern van 'Infominderen' van Clay Johnson. Gelukkig kunt u nu iets aan uw informatiedieet gaan veranderen!
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Over Clay Johnson

Clay A. Johnson is de oprichter van Blue State Digital, het bedrijf dat verantwoordelijk was voor de internetstrategie van Barack Obama tijdens zijn verkiezingscampagne in 2008. Hierna was hij directeur van Sunlight Labs, waar hij een team van 2000 ontwikkelaars en ontwerpers opzette om open source software te creëren om mensen betere toegang tot overheidsdata te geven. Hij ontving in 2009 de prijs voor de 'Google/O'Reilly Open Source Organizer of the Year'.

Andere boeken door Clay Johnson

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Infominderen