Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Help! ik ben verkoper

Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789079399635
1
Voormalig Nr. 1Totaal 30 dagen
Voormalig top 100Totaal 179 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Toen Leo koppelaar van de HTS kwam waren er twee dingen die hij absoluut zeker wist: Hij wilde geen verkoper worden en ook niet in de software werken. We zijn nu dertig jaar verder en Leo is Commercieel Directeur bij AFAS een van de grootste software bedrijven van Nederland.

Over de oorzaak van die wonderlijke ommekeer vertelt hij in dit boek dat een must is voor allen die direct of indirect met verkopen te maken hebben. En dat is eigenlijk iedereen die betrokken is bij het maatschappelijk proces. Want wie daarin succesvol wil functioneren, zal allereerst zichzelf goed over het voetlicht moeten kunnen brengen. Anders gezegd alles begint bij het verkopen van jezelf.

'Help! Ik ben verkoper' wil afrekenen met de vele vuistdikke en nodeloos opgeklopte verkoop- en marketingboeken die de markt overspoelen. Met behulp van krachtige beelden en korte statements worden verkoopprincipes uiteengezet die voor iedereen en in elke situatie toepasbaar zijn. Daarbij gaat het vooral om de wijze waarop je mensen tegemoet treedt. Want, zo zegt de schrijver 'In deze tijd van social media bereikt de informatie je veel sneller dan vroeger, dat is zeker waardevol. Maar het mag niet in de plaats komen van persoonlijk contact, want mensen doen zaken met mensen.'

Specificaties

ISBN13:9789079399635
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:104
Druk:1
Verschijningsdatum:17-12-2014
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Help! ik ben verkoper
Margot van Trier | 3 februari 2015
Het boek ‘Help! Ik ben Verkoper’ doet met zijn marketingblauw, salesgeel en 13 in een dozijn ‘representatieve medewerkers’ aan als een handboekje voor de gladde verkoper. Auteur Leo Koppelaar verbaasde me dan ook door te beginnen met ‘Ik hoop dat ze je inspireren’, waarmee hij doelt op de reis die hij maakte om te komen waar hij jaren geleden niet wilde zijn: aan de top van een commerciële afdeling.
Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
52 stemmen
38
6
3
2
3

Interviews en artikelen (1)

interview
Leo Koppelaar: ‘Je hebt twee oren, één mond. Gebruik ze in die volgorde’
Ronald Buitenhuis 3 februari 2015 Hij wilde geen verkoper worden en niet in de IT werken. Uiteindelijk werd Leo Koppelaar verkoper bij AFAS Software. Hij schreef een boek over zijn ervaringen: Help! ik ben verkoper. ‘Braincandies’ als ‘de plakfactor’, de ‘snapfactor’, ‘kijk tijdig op de prestatieklok’, ‘aandacht is een wettig betaalmiddel’ en ’creatief stofzuigen’, spreken kennelijk zo tot de verbeelding dat het boek massaal wordt gekocht.

Over Leo Koppelaar

Leo Koppelaar is Directeur Business Development bij AFAS, een van de grootste softwarebedrijven van Nederland.

Andere boeken door Leo Koppelaar

Inhoudsopgave

Waarom heb ik dit boek geschreven?

Hoe werd ik verkoper?
-Inleiding
-IJkmomenten
-De vier fasen van het verkoopproces
-Hart tegen hard
-Een feest van herkenning
-Vent Tent Krent Cent
-Eigen jargon
-Waarden en normen ook in de verkoop
-Wat mag u van dit boek verwachten?

Coachingsmomenten
-Verkopen is topsport
-Selling is not telling
-Het meervoud van Kennis is Kennissen
-Aandacht is een wettig betaalmiddel
-Van contacten komen contracten
-Creatief stofzuigen
-De waarheid spreken
-Je kunt de windrichting niet veranderen
-Het is net werken
-De Disneytoer
-De Plakfactor
-De Snapsactor
-Het lekkende kraantje
-Voltooid Tegenwoordige Tijd verkopen
-Inzet=Omzet
-Kijk tijdig op de prestatieklok

De basis: een geïntegreerd CRM
-CRM: het belangrijkste gereedschap van een verkoper
-Moneyball
-CRM, geen product maar en mentaliteit
-Hoe wordt CRM een logisch onderdeel in je organisatie?
-Met Sales Automation in de toekomst kijken!
-CRM dashboard als spin in het web

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Help! ik ben verkoper