Lees verder
Directeur Business Development, AFAS
Meer over Leo KoppelaarHelp! ik ben verkoper
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789079399635Samenvatting
Toen Leo koppelaar van de HTS kwam waren er twee dingen die hij absoluut zeker wist: Hij wilde geen verkoper worden en ook niet in de software werken. We zijn nu dertig jaar verder en Leo is Commercieel Directeur bij AFAS een van de grootste software bedrijven van Nederland.
Over de oorzaak van die wonderlijke ommekeer vertelt hij in dit boek dat een must is voor allen die direct of indirect met verkopen te maken hebben. En dat is eigenlijk iedereen die betrokken is bij het maatschappelijk proces. Want wie daarin succesvol wil functioneren, zal allereerst zichzelf goed over het voetlicht moeten kunnen brengen. Anders gezegd alles begint bij het verkopen van jezelf.
'Help! Ik ben verkoper' wil afrekenen met de vele vuistdikke en nodeloos opgeklopte verkoop- en marketingboeken die de markt overspoelen. Met behulp van krachtige beelden en korte statements worden verkoopprincipes uiteengezet die voor iedereen en in elke situatie toepasbaar zijn. Daarbij gaat het vooral om de wijze waarop je mensen tegemoet treedt. Want, zo zegt de schrijver 'In deze tijd van social media bereikt de informatie je veel sneller dan vroeger, dat is zeker waardevol. Maar het mag niet in de plaats komen van persoonlijk contact, want mensen doen zaken met mensen.'
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Leo Koppelaar
Inhoudsopgave
Hoe werd ik verkoper?
-Inleiding
-IJkmomenten
-De vier fasen van het verkoopproces
-Hart tegen hard
-Een feest van herkenning
-Vent Tent Krent Cent
-Eigen jargon
-Waarden en normen ook in de verkoop
-Wat mag u van dit boek verwachten?
Coachingsmomenten
-Verkopen is topsport
-Selling is not telling
-Het meervoud van Kennis is Kennissen
-Aandacht is een wettig betaalmiddel
-Van contacten komen contracten
-Creatief stofzuigen
-De waarheid spreken
-Je kunt de windrichting niet veranderen
-Het is net werken
-De Disneytoer
-De Plakfactor
-De Snapsactor
-Het lekkende kraantje
-Voltooid Tegenwoordige Tijd verkopen
-Inzet=Omzet
-Kijk tijdig op de prestatieklok
De basis: een geïntegreerd CRM
-CRM: het belangrijkste gereedschap van een verkoper
-Moneyball
-CRM, geen product maar en mentaliteit
-Hoe wordt CRM een logisch onderdeel in je organisatie?
-Met Sales Automation in de toekomst kijken!
-CRM dashboard als spin in het web
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan