
Coachen op prestatie en resultaat
Praktijkgids voor het sturen op effectieve prestaties
Ingenaaid Nederlands 2007 4e druk 9789080698024Samenvatting
Een manager kan op de volgende twee manieren sturen op het realiseren van resultaten door uw medewerkers:
1. Rechtstreeks afspraken met hen maken over het realiseren van prestaties.
2. Medewerkers helpen om gedrag te ontwikkelen dat hen ondersteunt bij het realiseren van prestaties.
Dit boek geeft concrete handvatten voor het vormgeven van performance management in lijn met de strategie van uw organisatie. Er staat een groot aantal voorbeelden in van concrete prestatiematen uit de adviespraktijk van PiMedia waarover u afspraken kunt maken en het beschrijft de gespreksmodellen die daarbij horen. Tenslotte vindt u er concrete richtlijnen in om geleverde prestaties ook effectief te beoordelen en te belonen.
Naast dit boek heeft PiMedia ook een ander boek gepubliceerd, dat op het tweede onderwerp ingaat: het ontwikkelen van resultaatgericht gedrag (getiteld: 'Coachen op gedrag en resultaat'). Beide boeken zijn goed afzonderlijk te lezen. Zij vormen echter wel elk één kant van dezelfde medaille die 'performance management' heet. In combinatie helpen ze u niet alleen om heldere prestatieafspraken te maken, maar ook om uw medewerkers zo te ontwikkelen dat ze die afspraken met succes kunnen realiseren.
Specificaties
Expertrecensies (1)

Lezersrecensies
Over Nico Smid
Inhoudsopgave
1. Organisatieresultaat door resultaten van medewerkers
2. Resultaatgebieden, prestatiematen en normen: definities en keuzes
3. Resultaatgebieden en prestatiematen: uitwerking en -beoordeling
4. Beloning: voor wat hoort wat
Bijlagen
1. Resultaatgebieden
2. Competenties
3. Gespreksformats
4. Instrumenten
5. Time for talent
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan