De weg naar Succes in franchiseland
Paperback Nederlands 2014 2e druk 9789080726901Samenvatting
Dit boek bewandelt de weg die een franchisenemer loopt vanaf het moment dat hij besluit franchisenemer te worden tot het moment waarop hij zijn franchisenemerschap beëindigt.
Franchise moet worden gezien als een vorm van samenwerking tussen zelfstandige ondernemers, waarbij juridische en financiële / bedrijfseconomische aspecten, evenals marketing en HRM-aspecten een belangrijke rol spelen.
'De weg naar Succes in franchiseland' gaat in op de relatie tussen franchisegever en franchisenemer in alle fasen van de samenwerking. Wat kan en mag er gebeuren in de precontractuele fase, wat is hier de rol van de Europese Erecode, hoe verloopt het proces van werving en selectie en hoe gaat het in de contractuele fase vanaf ondertekening tot beëindiging van de samenwerking? Wat heeft de voorkeur, soft of hard franchise? Hoe zit het met de benchmark en hoe is de communicatie geregeld?
Kortom, gezien de vele aspecten van franchise waarop dit boek ingaat, is dit boek een must voor eenieder die betrokken raakt bij het opzetten en uitrollen van een franchiseformule.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1.1 Wat is franchise?
1.2 Functie van de Europese Erecode inzake franchising in de relatie franchisegever – franchisenemer
1.3 Hoe word je franchisenemer? Tips van de NFV
1.4 Als u een huis gaat kopen
2.1 Juridische aspecten in de (pre-)contractuele fase
2.2 Communicatie binnen franchiseformules
2.3 De hardheid van de Nederlandse formules
2.4 Wat is wijsheid met betrekking tot hardheid
2.5 Kortsluiting in de franchiserelatie
2.6 Samenwerking d.m.v. een benchmarksysteem
2.7 En zij leefden nog lang en gelukkig
3.1 Het einde van de franchiserelatie
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan