,

Babybooming business

Gebonden Nederlands 2006 1e druk 9789081052917
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Vandaag behaalde resultaten in jongerenmarketing bieden geen garantie voor de toekomst. De vijftigplusser bestaat niet. Babyboomers zijn geen pensionados, de pensionados zijn juist hun voorgangers tegen wie ze zich hebben afgezet.

Babyboomers zoeken kwaliteit, ze hebben er het geld voor en ze zijn nog altijd met velen. Met het gros van de huidige reclame- en marketinginspanningen hebben ze echter helemaal niks. En de relevante communicatie die ze node missen, is hoe dan ook voor bredere doelgroepen interessant dan reclame die al te krampachtig jong en hip wil zijn.

Ziedaar een paar van de markante observaties in 'Babybooming Business'. 'Babybooming Business' is een oogklepverwijderend pleidooi voor volwassen communicatie. Bedoeld voor iedereen die met marketing en reclame te maken heeft.

Specificaties

ISBN13:9789081052917
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:63
Uitgever:Imagine
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
2
0
0
1
0

Over Gertjan Hafkamp

Gertjan Hafkamp (Zaandijk, 1958) studeerde antropologie en massacommunicatie en is medeoprichter en strateeg van reclamebureau Imagine'. Samen met Ron Meijer introduceerde hij het inmiddels veelgebruikte begrip 'reputatiearchitecten' als tegenhanger voor het oppervlakkiger imagebuilding. Ook publiceerde hij eind jaren negentig een kanttekening bij Marketing Warfare van Ries & Trout onder de titel 'Het Verdrag'. Naast zijn werk als strateeg doceerde Gertjan Hafkamp een aantal jaren aan de Hogeschool voor Beeldende Kunsten in Rotterdam en bij de SRM.

Andere boeken door Gertjan Hafkamp

Over Ron Meijer

Ron Meijer (Sassenheim, 1951) zocht zijn heil, na een turbulent gesneuvelde middelbare schoolopleiding, in de reclame als copywriter. Hij werd op zijn 26e de misschien wel jongste creatief directeur van Nederland. Hij behoort nog altijd tot een van de meest bekroonde creatieven en richtte samen met Gertjan Hafkmap Imagine' op. Naast zijn werk als campagnemaker gaf hij les aan de Hogeschool voor Beeldende Kunsten in Rotterdam, was voorzitter van ADCN, bestuurslid van VEA en Sire, culinair recensent voor het blad Italië en columnist voor een aantal dagbladen.

Andere boeken door Ron Meijer

Inhoudsopgave

1. Forever young?
2. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst?
3. Talking about my generation
4. Het reservaat 50+
5. Older and wiser or young at heart?
6. Babybooming business
7. Reclamegeneratiekloof
8. Tijd voor volwassen communicatie

Bronnen
Imagine'

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Babybooming business