Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Hoe koop ik een bedrijf?

Handboek bedrijfsovername voor (aspirant) ondernemers

Paperback Nederlands 2015 9789081238311
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 1140Hoogste positie: 65
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Het (gedeeltelijk) overnemen van een bedrijf is vaak interessanter dan zelf een bedrijf opstarten. U stapt in een rijdende trein; producten, klanten, leveranciers: het is er allemaal al. Maar het kopen van een bedrijf is een complex en tijdrovend proces. Dit boek begeleidt u stap voor stap door het hele overnametraject.

Hoe vindt u een geschikt bedrijf? Welke adviseurs kunt u inschakelen? Hoe bepaalt u de waarde van een bedrijf? En hoe krijgt u de financiering rond? Dit boek biedt u een praktische handleiding waarbij we het hele overnameproces doornemen in combinatie met praktijkcases en nuttige tips van ondernemers, investeerders en overnameadviseurs. Doe er uw voordeel mee, want juist bij bedrijfsovernames betaalt een goede voorbereiding zich dubbel en dwars terug.

Specificaties

ISBN13:9789081238311
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:194
Druk:3
Verschijningsdatum:11-8-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (2)

Hoe koop ik een bedrijf?
Frank Munnecom | 10 november 2015
De economische dip is voorbij; ondernemers kijken weer vooruit. Oude plannen worden weer uit de kast gehaald. Of het nu gaat om investeren of verkopen: we mogen weer!
Lees verder
Hé pssst, bedrijf kopen?
Pierre de Winter | 11 juni 2008
Altijd aardig om in een boek dat ergens vurig voor pleit, te lezen dat het ook mis kan gaan. Hoe koop ik een bedrijf? van Peter Rikhof en Koen van Santvoord is zo’n boek.
Lees verder

Lezersrecensies

4.1 van de 5
17 stemmen
7
7
2
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Peter Rikhof

Peter Rikhof is journalist, bladenmaker en ondernemer. Hij studeerde economie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam en was de afgelopen tien jaar o.a. hoofdredacteur van Management Team en het ondernemersblad Sprout, waarmee hij werd genomineerd voor de LOF Prijs. Begin 2007 is hij met C365 Business Media zijn eigen uitgeverij begonnen. Naast Brookz, een multimediaal platform voor bedrijfsovername, heeft hij in 2011 Investormatch.nl gelanceerd, een online platform voor durfkapitaal. Van zijn eerste boek 'Hoe koop je een bedrijf?' zijn er inmiddels meer dan 5.000 verkocht.

Andere boeken door Peter Rikhof

Over Koen van Santvoord

Koen van Santvoord is freelance business journalist en auteur van diverse zakelijke publicaties. Hij schrijft al jaren voor bekende titels als Het Financieele Dagblad, Management Team, Sprout en Brookz. Tevens is hij co-auteur van het in 2007 verschenen handboek Hoe koop ik een bedrijf? Daarnaast is hij al jaren actief als internetondernemer, onder andere als mede-oprichter van Offerti.nl, een vraag- en aanbodsite voor zakelijke dienstverlening. In die rol deed hij zelf ervaring op met het kopen en verkopen van een bedrijf.

Andere boeken door Koen van Santvoord

Over Wietze Willem Mulder

Wietze Willem Mulder is journalist en manager online bij C365 Business Media. Hij studeerde journalistiek aan de Christelijke Hogeschool Windesheim in Zwolle en werkte bij Dagblad van het Noorden en FEM Business. Daarna schreef hij als freelance journalist voor zakelijke titels als Brookz, Eigen Bedrijf en Ondernemen! Sinds 2010 werkt hij als manager online voor C365 Business Media, waar hij verantwoordelijk is voor de website Brookz.nl en Investormatch.nl.

Andere boeken door Wietze Willem Mulder

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Overnamemarkt
2. Zoekprofiel
3. Adviseurs
4. Fiscale zaken
5. Zoeken en vinden
6. Evaluatie van een bedrijf
7. Waardebepaling
8. Juridische aspecten
9. Due dilligence/contracten
10. Financiering
11. Na de deal

Bronnen
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hoe koop ik een bedrijf?