Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Branchmarking - Over inspiratie, ideeën en innovatie

Ingenaaid Nederlands 2008 9789081326810
Niet leverbaar.

Samenvatting

Dit boek wil u inspireren. 'Branchmarking' gaat over zich onderscheiden, over anders naar uw wereld kijken én over hoe te leren van gerelateerde werelden.

Zich kunnen onderscheiden is zeer belangrijk. Te vaak kijken we naar de directe omgeving en concurrenten. En hoe meer u hiernaar kijkt, hoe meer u erop gaat lijken. Branchmarking betekent leren van gerelateerde werelden: van andere branches, wetenschappen en individuen. Branchmarking staat voor het slim toepassen van branchevreemde best practices binnen uw eigen organisatie.

De basis van branchmarking ligt in de praktijk van alledag. Er staan veel voorbeelden in van bedrijven die zich weten te onderscheiden. Die branchvreemd durven te denken. Voorbeelden uit de hele wereld: van de VS tot Japan en van India tot Nederland.

Alle pagina's zijn snacks op zich, het is zeker niet nodig om dit boek van voor tot achter te lezen. Pik er vooral uit waar u zin in hebt. De rode draad is eenvoudig: de wereld is één grote boekenkast vol met ideeën die wachten om gebruikt te worden. Branchmarking doet niet anders.

Specificaties

ISBN13:9789081326810
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:132
Uitgever:Six Fingers
Druk:1
ISSN:

Expertrecensies (2)

Branchmarking - Over inspiratie, ideeën en innovatie
Rob van der Marck | 13 februari 2009
Het boek 'Branchmarking' van Rob Adams past in het brede spectrum van moderne marketingboeken. De traditionele marketing lijkt niet meer te werken richting de grillige consumenten en er zijn dus andere manieren nodig om een product of dienst aantrekkelijk te maken. In dit boek wordt het concept branchmarking behandeld, een manier om u te onderscheiden door over de grenzen van uw eigen branche te kijken. Het boek is een verzameling van losse voorbeelden, citaten en ideeën en daarin schuilt zowel de kracht als de zwakte. Het boek leest makkelijk weg en dat hoeft niet altijd van voren naar achteren. Maar omdat het teveel los zand is, kan het mij geen moment echt boeien.
Lees verder
Branchmarking - Over inspiratie, ideeën en innovatie
Marinus Grootenboer | 4 februari 2009
Het boek 'Branchmarking' is geschreven door Rob Adams en handelt over marketing, verkoop en innovatie. Het draagt ideeën aan voor bedrijven en marketeers, hoe zich te onderscheiden in de markt. Zowel voor het verkopen van producten alsook het presenteren van jezelf . Het boek is een bron van inspiratie voor iedereen die zich wil verbeteren in de wereld waarin zij of hij opereert. Het is niet geschreven als een traditionele handleiding, die volgens een standaardstramien of methode, een bepaald denkbeeld, techniek of systeem wil aanleren. Integendeel, het is een uitgebreide verzamelingen van suggesties, ervaringen, wijze uitspraken en praktijkvoorbeelden, maar dan wel zo praktisch dat de lezer er direct mee aan de gang kan.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
3 stemmen
3
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Rob Adams

Rob Adams houdt zich bezig met hoe en waar vernieuwing ontstaat. Hij is continue op zoek naar nieuwe theorieën en ideeën die in de wereld ontstaan en bijdragen aan verandering van maatschappijen, levens en manieren van werken. Hij is een veelgevraagd spreker over vernieuwing. Rob Adams is de oprichter van Six Fingers. Six Fingers helpt organisaties om vernieuwing daadwerkelijk te realiseren. Hij spreekt veel met zowel start-ups als multinationals over de struikelblokken die ervaren worden en de wegen die tot succes leiden bij vernieuwing. Van Nederland tot Silicon Valley. Six Fingers’ jarenlange onderzoek naar innovaties wereldwijd zorgt voor een breed inzicht in hoe vernieuwing tot stand komt en succesvol is vorm te geven.

Andere boeken door Rob Adams

Inhoudsopgave

Het coma - de dood van marketing
Het medicijn - leve het ideeënconcept
Marktinnovatie - de noodzaak van onderscheid
Branchmarking - creëren door inspireren
Aan de slag - prioriteren door eenvoud

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Branchmarking - Over inspiratie, ideeën en innovatie