Hans Gerrese is de auteur van QRM Waarom & Hoe? en eigenaar van Leanteam BV een ‘lean team' van gepassioneerde professionals op het gebied van procesverbeteren. Hierin heeft ieder zijn eigen expertise zowel op het sociaal vlak (gedrag en leiderschap) als op het technisch vlak (de processen en KPI's).
Meer over de auteursHet QRM Pocketboek
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789081590808Samenvatting
De ontwikkelingen in de maatschappij en de behoeften van de klant noodzaken bedrijven om de steeds sneller wijzigende klantwens centraal te stellen. Kenmerkt uw proces zich door een grote variatie in producten of diensten? En zijn uw series klein, of worden ze steeds kleiner, en loopt de routing per product in uw organisatie steeds verschillend? Dan is Quick Response Manufacturing (QRM) de oplossing om uw processen te stroomlijnen.
QRM heeft net als Lean Manufacturing een sterke focus op het terugdringen van verspillingen. QRM biedt daarnaast de mogelijkheid om klantspecifieke vragen met veel variaties te koppelen aan doorlooptijdverkorting. Hoe? Door een eenduidige focus op het terugdringen van doorlooptijd in combinatie met het verbeteren van de samenwerking in de keten.
Dit gebeurt door het vormen van cellen, het terugdringen van files in uw proces en het betrekken van alle disciplines binnen uw onderneming. Met als resultaat een flexibele, verspillingvrije organisatie die snel inspeelt op de steeds sneller veranderende klantwens.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Eric Hengst
Inhoudsopgave
QRM Management Center
Wat is QRM?
QRM: Waarom en wat is het?
QRM: Implementeren
QRM: Resultaten
POLCA
Literatuurlijst
QRM Opleidingen en trainingen
QRM termen en begrippen
Contactgegevens
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan