Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 51% korting
,

Recruitmentkengetallen 2013

Een fundament voor een efficiënt en succesvol recruitmentproces

Paperback Nederlands 2013 9789081675666
Laatste exemplaar! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
19,95
9,95
VOORDEEL - 51% korting

Samenvatting

Het werven en selecteren van het juiste personeel is een kritische succesfactor die in hoge mate bepaalt of een organisatie zal groeien, overleven, moet krimpen of erger. Een efficiënt en succesvol recruitmentproces is de basis voor het aantrekken van 'outperformers', kostenbeheersing en het voorkomen van lege stoelen op bedrijfskritische functies

Dit boek geeft een overzicht dat gebruikt kan worden om het recruitmentproces modern en onderbouwd in te richten. Met aandacht voor alle nieuwe ontwikkelingen en hoe deze kunnen bijdragen aan het aantrekken van precies dát talent dat de organisatie verder brengt.
Het werkveld van recruitment is de afgelopen vijf jaar fundamenteel veranderd. Van Recruiters, Recruitment- en HR-Managers mag verwacht worden dat zij hun beslissingen goed onderbouwen. Ken- en stuurgetallen zijn daarbij van grote waarde. Zowel voor het inrichten van het gehele proces, het maken van de juiste strategische beslissingen tot en met beslissingen over de workload en takenpakket van de Recruiter, P&O'er en Lijnmanager.

Dit boek geeft lezers antwoord op de vraag: Hoe kan de effectiviteit en de efficiëntie van het recruitmentproces vergroot worden zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit van het recruitmentproces en de kwaliteit van de geworven kandidaat? Of omgekeerd: Hoe kunnen de kwaliteit van het recruitmentproces en de kwaliteit van de geworven kandidaat verhoogd worden, zonder dat dit overmatig veel tijd en geld kost?

Specificaties

ISBN13:9789081675666
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Uitgever:Werf & Media
Druk:1
Verschijningsdatum:14-2-2017

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Hans Hoekstra

Hans Hoekstra studeerde Bedrijfswetenschappen aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Hij werkte vervolgens vier jaar als marktonderzoeker bij Intelligence Group, waar hij uiteenlopend onderzoek deed op het gebied van recruitment en andere arbeidsmarktgerelateerde vraagstukken. Hans was medeverantwoordelijk voor het eerste Nederlandse onderzoek naar recruitmentkengetallen in 2007 en auteur van het daaruit resulterende boek. Sinds 2010 werkt hij als zelfstandig marktonderzoeker. Daarnaast helpt hij met KCR onderzoeksmarketingorganisaties om onderzoek in te zetten als onderdeel van een contentmarketingstrategie.

Andere boeken door Hans Hoekstra

Over Geert-Jan Waasdorp

Geert-Jan Waasdorp is oprichter van Intelligence Group, een onderzoek- en adviesbureau gespecialiseerd in arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Anno 2013 is iG! een autoriteit op het gebied van (internationale) arbeidsmarktkennis, recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Met een nuchtere, onafhankelijke en feitelijke kijk op de arbeidsmarkt en doel(groep)gerichte adviezen werkt iG! voor veel Nederlandse werkgevers. Het doel van iG! is werkgevers te voorzien van kennis en advies waardoor zijn effectiever en efficiënter instaat zijn om o.a. te werven, te bouwen aan het employer brand, de recruitmentsite in te richten en de toekomstige wervingsdoelstellingen te realiseren. Waasdorp richtte in 2006 de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie op samen met Martijn Hemminga en in 2009 Campaign Group op. Verder is hij mede-uitgever van het vakblad Werf& en auteur van o.a. 'bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand' en 'Hoe vind ik een baan?' en heeft hij twee online instrumenten bedacht, te weten mijnarbeidsmarktwaarde.nl en wervingswereld.nl

Andere boeken door Geert-Jan Waasdorp

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. Onderzoeksverantwoording
3. Status van recruitment anno 2013
4. Rolverdeling van recruitment
5. Capaciteit en budget
6. Rendement van recruitment
7. Naar een optimale recruitmentafdeling

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Recruitmentkengetallen 2013