Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Handboek sociale media voor branche & beroepsverenigingen

Ingenaaid Nederlands 2011 1e druk 9789081686518
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Sociale media zijn hot. Maar, inmiddels kan ook gezegd worden dat de hype rondom sociale media voorbij is en dat gezien moeten worden als een serieus communicatiemiddel. Het 'Handboek sociale media voor branche & beroepsverenigingen' verbindt sociale media met de bijzondere organisatievorm van verenigingen. Een uniek boek, omdat, op het moment van schrijven, er nergens ter wereld nog een boek bestaat dat deze twee entiteiten aan elkaar relateert.

Het boek geeft:
- Inzicht in de wijze waarop u als branche- of beroepsvereniging sociale media kunt toepassen.
- Een beschouwing op de randvoorwaarden die noodzakelijk zijn om sociale media succesvol in te zetten
- Een kijkje in de keukenbij andere branche- en beroepsverenigingen die zicht bewust zijn van kansen van sociale media
- Handreikingen om zelf een beleidsplan en code voor sociale media te ontwikkelen

Specificaties

ISBN13:9789081686518
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:159
Druk:1
Verschijningsdatum:31-3-2011

Expertrecensies (1)

recensie
Handboek sociale media voor branche & beroepsverenigingen
Martin van 't Klooster | 18 mei 2011
Een communicatieadviseur van brancheorganisaties en beroepsverenigingen treft het. Begin 2011 is het 'Handboek sociale media voor branche- en beroepsverenigingen' verschenen. Therèse de Bijl heeft haar master thesis bestuurskunde met onderzoek bij branche- beroepsorganisaties uitgewerkt tot een prettig leesbare publicatie. Naast theorie bevat de publicatie veel praktische handvatten om social media beleidsmatig in te zetten binnen het specifieke karakter van deze bijzondere organisaties. Met dit handboek kan elke communicatieadviseur aan de slag en kan een bestuurder, manager of lid het nieuwe mediabeleid beoordelen.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Therèse de Bijl

Therèse de Bijl Msc (1977) studeerde Informatiedienstverlening en –Management aan de Haagse Hogeschool en Bestuurskunde aan de Erasmus Universiteit. Voor haar masterthesis deed zij onderzoekzoek naar de sociale media activiteiten van branche- en beroepsverenigingen in Nederland en de wijze waarop deze activiteiten van invloed zijn op hun positionering, belangenbehartiging en beleidsontwikkeling binnen de publieke sector. Therèse is verbonden aan S2B en gespecialiseerd in vraagstukken en toepassingsvormen rondom informatie- en kennismanagement; vraagstukken die onlosmakelijk verbonden zijn met internettechnologie, waar sociale media onderdeel van uitmaken. Zij richt zich hierbij specifiek op de omgeving van branche- en beroepsverenigingen. Een markt waar ze inmiddels acht jaar op actief is en waarbij ze tientallen verenigingen op de eerder genoemde terreinen mocht adviseren en begeleiden.

Andere boeken door Therèse de Bijl

Inhoudsopgave

Voorwoord (Peter Tack)
Leeswijzer

Deel 1: Theorie
1. sociale media
2. De rol van sociale media binnen organisaties
3. Verenigingen en sociale media: functies en randvoorwaarden
4. Sociale media en verenigingen: de tussenstand

Deel 2: Cases
Case 1: Bosk
Case 2: Serious retweets
Case 3: KNS - Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie
Case 4: NVB - Nederlandse Vereniging van Banken
Case 5: HISWA
Case 6: LTO-Noord
Case 7: Modint

Deel 3 : De praktijk
5. Social media beleidsplan
6. Social media code
7. Tools
8. Monitoring
9. Woordenlijst

Literatuurlijst
Illustratielijst
Nawoord
Dank!

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek sociale media voor branche & beroepsverenigingen