Erwin Blom (Wormer, 1961) is afgestudeerd aan de School voor de Journalistiek in Utrecht. Na zijn opleiding publiceerde hij voor onder meer Vara TV Magazine, de Journalist, Parool, Volkskrant, NME en Wired.
Meer over de auteursDe Realtime Revolutie
Hoe Twitter (bijna) alles verandert
Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789081875905Samenvatting
'De Realtime Revolutie; Hoe Twitter (bijna) alles verandert' schetst hoe de online wereld de afgelopen vijf jaar ingrijpend is veranderd door Twitter, maar ook door andere realtime diensten van Facebook tot Foursquare tot YouTube.
Communicatie en nieuwsverspreiding zijn instant en transparant geworden, iedereen en alles is overal 'connected'. Met ingrijpende gevolgen voor alle facetten van de samenleving. Persoonlijk en zakelijk. Met korte, open berichten worden vreemden vrienden, mobiliseer je groepen en bereikt nieuws u sneller dan ooit. Een omslag voor werk en leven.
Nieuwsvoorziening verandert, marketing verandert, sport verandert, media verandert, kunst en cultuur verandert, gezondheidszorg verandert, zaken doen verandert. 'De Realtime Revolutie' zet de ontwikkelingen op rij. Waar is welke winst te halen? Waar loert welk gevaar? Een inspirerend en informerend verhaal over nieuwe open communicatie, verteld door Erwin Blom in samenwerking met Leonieke Daalder en Anke Hans met vormgeving van Esther Gons. Van Erwin blom verscheen eerder het boek Handboek Communities; De kracht van sociale netwerken.
In 'De Realtime Revolutie' zowel aandacht voor de impact van Twitter cs op personen als de invloed op bedrijven en overheid. Met aandacht voor klein (van slijter Petra de Boevere tot slager Erik Waagmeester) en groot (van luchtvaartonderneming KLM tot Deloitte), voor business (vergadercentrum Seat2Meet) en kunst (schilder Gaby Zwaan), voor overheid (van UWV tot politicus Arjan El Fassad) en media (van Dichtbij.nl tot 3FM dj Michiel Veenstra)
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Erwin Blom
Over Esther Gons
Inhoudsopgave
De Realtime Revolutie
-Sluipenderwijs verandert de wereld ingrijpend
-Twitter is de plek waar alles samenkomt
Hoe Twitter (bijna) alles verandert
-'Meepraten waar het gesprek wordt gevoerd'
-Een klik verwijderd van je held
-Een rauwe, hyperactuele nieuwsbron
-Iedereen heeft een stem en iedereen is bereikbaar
-Het lopende vuurtje is nog nooit zo snel gegaan
-Twitteraars geven het bedrijf een gezicht
-'Iedereen bemoeit zich met mijn crisis'
-Mensen en dingen zijn digitaal met elkaar verbonden
-'It took Draw Something 9 days'
-Hashtag volgen en je weet wat de mensen vinden
-'De toekomst is meetbaar'
De persoonlijke kracht van Twitter
-Bekenden beter leren kennen
-Een zee van nieuwe, onbekende mensen
-Beter op de hoogte
-Een gezellige kroeg
-Maar...
Tot slot
De makers
Dank
Leesvoer
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan