Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , e.a.

De Realtime Revolutie

Hoe Twitter (bijna) alles verandert

Paperback Nederlands 2012 9789081875905
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

'De Realtime Revolutie; Hoe Twitter (bijna) alles verandert' schetst hoe de online wereld de afgelopen vijf jaar ingrijpend is veranderd door Twitter, maar ook door andere realtime diensten van Facebook tot Foursquare tot YouTube.

Communicatie en nieuwsverspreiding zijn instant en transparant geworden, iedereen en alles is overal 'connected'. Met ingrijpende gevolgen voor alle facetten van de samenleving. Persoonlijk en zakelijk. Met korte, open berichten worden vreemden vrienden, mobiliseer je groepen en bereikt nieuws u sneller dan ooit. Een omslag voor werk en leven.

Nieuwsvoorziening verandert, marketing verandert, sport verandert, media verandert, kunst en cultuur verandert, gezondheidszorg verandert, zaken doen verandert. 'De Realtime Revolutie' zet de ontwikkelingen op rij. Waar is welke winst te halen? Waar loert welk gevaar? Een inspirerend en informerend verhaal over nieuwe open communicatie, verteld door Erwin Blom in samenwerking met Leonieke Daalder en Anke Hans met vormgeving van Esther Gons. Van Erwin blom verscheen eerder het boek Handboek Communities; De kracht van sociale netwerken.

In 'De Realtime Revolutie' zowel aandacht voor de impact van Twitter cs op personen als de invloed op bedrijven en overheid. Met aandacht voor klein (van slijter Petra de Boevere tot slager Erik Waagmeester) en groot (van luchtvaartonderneming KLM tot Deloitte), voor business (vergadercentrum Seat2Meet) en kunst (schilder Gaby Zwaan), voor overheid (van UWV tot politicus Arjan El Fassad) en media (van Dichtbij.nl tot 3FM dj Michiel Veenstra)

Specificaties

ISBN13:9789081875905
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:167
Druk:1
Verschijningsdatum:26-4-2012

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
De impact van het realtime web op maatschappij & bedrijfsleven
Erwin Blom 2 mei 2012 Alles en iedereen staat altijd en overal met elkaar in contact. Dat is internet anno nu. Communicatie zonder grenzen, nieuwsverspreiding met de snelheid van het licht. Twitter is de hub die alle data, communicatie en informatie aan elkaar knoopt, en daarmee symbool is voor wat Erwin Blom in zijn gelijknamige boek De Realtime Revolutie noemt. De permanente connectie van mens en apparaat heeft ingrijpende gevolgen voor maatschappij en bedrijfsleven. Voor Managementboek Magazine zet hij een aantal gevolgen op rij.

Over Erwin Blom

Erwin Blom (Wormer, 1961) is afgestudeerd aan de School voor de Journalistiek in Utrecht. Na zijn opleiding publiceerde hij voor onder meer Vara TV Magazine, de Journalist, Parool, Volkskrant, NME en Wired. Verder maakte hij radio voor KRO, VPRO, Radio Noord-Holland en de BBC. In 1994 raakte hij gegrepen door de mogelijkheden van internet. Hij begon als programmamaker met de afdeling Digitaal van de VPRO samen te werken en schoof langzamerhand steeds meer richting nieuwe media op. In 1999 werd Blom hoofd van de afdeling Digitaal van de VPRO, de afdeling die naast 3VOOR12 voor projecten als Cinema.nl, Bieslog, Holland Doc en /Geschiedenis verantwoordelijk is en onder leiding van Blom in binnen en buitenland onderscheidingen oogste. Zo werd bijvoorbeeld de genoemde Prix Europa twee maal gewonnen en kwamen door de afdeling Digitaal gerealiseerde projecten vijf maal achter elkaar als winnaar van de Zilveren Pritchett Prijs (de internet variant van de Nipkow schijf) uit de strijd. In 2008 startte Blom samen met Wessel de Valk en Idse de Pree mediabedrijf The Crowds, een onderneming gespecialiseerd in zogenoemde 'social media'. In datzelfde jaar won hij met zijn weblog de Dutch Bloggie in de categorie 'internet'. In 2009 bracht Blom het 'Handboek Communities; De kracht van sociale netwerken' uit. Aan de hand van eigen ervaring, betrokkenheid van meer dan 100 (ervarings) deskundigen en best practices behandelt hij de succesfactoren en valkuilen van social media. In 2010 werd Blom genomineerd als Trendwatcher Of The Year in de categorie media / technologie. 2011 was het jaar waarin The Crowds het initiatief nam tot Fast Moving Targets, een platform over innovatie op het gebied van media, communicatie en technologie. Ook werd hij genomineerd als TrendWatcher Of The Year 2012 in de categorie technologie.

Andere boeken door Erwin Blom

Inhoudsopgave

Voorwoord

De Realtime Revolutie
-Sluipenderwijs verandert de wereld ingrijpend
-Twitter is de plek waar alles samenkomt

Hoe Twitter (bijna) alles verandert
-'Meepraten waar het gesprek wordt gevoerd'
-Een klik verwijderd van je held
-Een rauwe, hyperactuele nieuwsbron
-Iedereen heeft een stem en iedereen is bereikbaar
-Het lopende vuurtje is nog nooit zo snel gegaan
-Twitteraars geven het bedrijf een gezicht
-'Iedereen bemoeit zich met mijn crisis'
-Mensen en dingen zijn digitaal met elkaar verbonden
-'It took Draw Something 9 days'
-Hashtag volgen en je weet wat de mensen vinden
-'De toekomst is meetbaar'

De persoonlijke kracht van Twitter
-Bekenden beter leren kennen
-Een zee van nieuwe, onbekende mensen
-Beter op de hoogte
-Een gezellige kroeg
-Maar...

Tot slot
De makers
Dank
Leesvoer

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Realtime Revolutie