Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het nieuwe sales- en accountplan

Handleiding voor de sales- en accountmanager in het digitale tijdperk

Ingenaaid Nederlands 2012
Verkooppositie 56315 dagen in de top 100
In herdruk, verschijningsdatum onbekend

Samenvatting

Dit boek leidt de sales- of key-accountmanager door het proces van het maken van een verkoop- of key-accountplan dat aansluit bij de eisen en mogelijkheden van het tweede decennium van deze eeuw. Het is daarvoor geen blauwdruk maar een op de praktijk gebaseerde handleiding voor het planningsproces, benaderd vanuit de nieuwe rol van de salesmanager en key-accountmanager in het digitale tijdperk.Die rol is niet meer die van de traditionele verkoopleider die een team buitendienstverkopers aanstuurt.In plaats daarvan zijn zij klanten- en relatiemanagers, die meerdere virtuele en fysieke kanalen inzetten en aansturen, van persoonlijke verkoop tot en met alle vormen van e-commerce en direct marketing.

Daarmee ligt voor elke onderneming, ongeacht omvang en bestaansduur, een heel ander lokaal en mondiaal marktbereik op een individueel relatieniveau. Dat vergt een andere benadering van verkoopplanning en doelen stellen, waarbij bovendien de grenzen tussen marketing en verkoop vervagen.

Deze handleiding ondersteunt het proces van analyseren, synthetiseren, creëren en in werking stellen van een uniek en eigentijds plan, in een omgeving waarin internet en e-commerce normaal onderdeel zijn van de dagelijkse verkooppraktijk en het dagelijkse leven van klanten.
Het boek is bedoeld voor iedereen die in een leidinggevende commerciële functie werkzaam is en voor opleidingen in het HBO en op NIMA B- en post-bachelor-niveau. Het behandelt geen theorie, maar geeft aan hoe de theorie kan worden toegepast en bevat vele praktijkvoorbeelden.

Specificaties

ISBN13:9789081952002
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:138
Uitgever:Intunet
Druk:1
Verschijningsdatum:1-9-2012

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jan de Wilde de Ligny

Jan de Wilde de Ligny is ondernemer en draagt kennis over op het gebied van commercie en internationale businessrelaties. Deze kennis heeft hij opgedaan als internationaal ondernemer, commercieel manager en private investeerder, in een breed scala van branches, van fashion en gezondheidszorg tot en met de auto- en grondstoffenindustrie. In het verleden publiceerde hij zijn visie op marketing en verkoop o.a. in het 'Tijdschrift voor marketing' en in diverse uitgaven in de Kluwer Bedrijfsinformatiereeks. Al voordat internet mogelijk was, experimenteerde hij met ondernemen met informatica en het toepassen van ICT en telematica in internationale verkoopprocessen, dat is hij blijven doen.

Andere boeken door Jan de Wilde de Ligny

Inhoudsopgave

1. Het nieuwe sales- of accountplan
2. Stap 1, Kaderinstelling en opdracht: de beperking
3. Stap 2, Organisatie- en markt: het fundament begrijpen
4. Stap 3, Commercieel beleid: de contouren
5. Stap 4, Van commercieel beleid: de contouren
6. Stap 5, Van commerciële status, onderscheidend beleid
7. Stap 6, Verkoopdoelen en verkoopplan
8. Stap 7, Verkooptactiek, instrumentele inzet en verkooporganisatie
9. Stap 8, Operationalisatie
10. Stap 9, Sturing en financiële onderbouwing
11. Stap 10, De presentaties van je plan

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het nieuwe sales- en accountplan