Lees verder
Prof. Dr. Arjan van den Born (42) heeft veel ervaring met grote reorganisaties, ondermeer bij PWC en IBM.
Meer over Arjan van den BornThe Fuzzy Firm
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789082012309Samenvatting
Onze ondernemingen veranderen in sneltreinvaart door globalisatie en technologische ontwikkelingen. De onderneming van de 21ste eeuw zal fundamenteel anders zijn. Waar in de 20ste eeuw arbeid, kapitaal, productie en efficiëntie centraal stonden, staan in de 21ste eeuw kennis, netwerken, innovatie en ondernemerschap centraal.
In dit boek wordt de transformatie van ouderwetse lijnorganisatie naar fluïde netwerk in detail beschreven. Niets blijft hetzelfde in deze transformatie. De projectorganisatie wordt de norm. Grote bedrijven vallen uiteen in innovatieve clusters van specialisten en generalisten en nieuwe arbeidsrelaties ontstaan waarin innovatiekracht belangrijker is dan organisatieloyaliteit. In dit transformatieproces wordt de grens van de organisatie steeds waziger; de fuzzy firm is geboren.
Dit boek geeft een grondige top-down analyse van kennisorganisaties gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten. Het is daarom een must-read voor iedereen die benieuwd is hoe de organisatie van morgen eruit ziet.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Arjan van den Born
Inhoudsopgave
Voorwoord
Inleiding
Deel I
1. Talentisme
2. De race tegen de machine
3. Waardecreatie in de netwerkeconomie
4. De projecteneconomie
5. De opkomst van de freelancer
Deel II
6. Markten versus organisaties
7. Nieuwe samenwerkingsvormen
8. De fuzzy firm
Deel III
9. Creëren en toepassen van kennis
10. Ontwikkelen en beheren van netwerken
11. Leiden van professionals
Deel IV
12. Naar een hoog innovatief hrm systeem
13. De juiste persoon voor de juiste klus
Deel V
14. Back to the future
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan