Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 26% korting
,

Leren in tijden van tweets, apps en likes

De invloed van sociale technologie

Paperback Nederlands 2016 9789082326147
Nog slechts 2 exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
27,95
20,95
VOORDEEL - 26% korting

Samenvatting

Je bent onderweg en ontdekt dat je je smartphone bent vergeten. Wat doe je? Terugkeren naar huis als het nog kan. Als dat niet meer lukt voel je je behoorlijk onthand. Even zonder telefoon, mail, tweets, apps en likes: tegenwoordig is dat vrijwel niet meer denkbaar. Sociale media hebben in razend tempo een enorme invloed gekregen op ons leven en de manier waarop we in contact staan met elkaar. Onze netwerken zijn vele malen groter dan vroeger.

Sociale technologie dringt ook steeds meer door tot onze manier van leren en werken. Daar gaat dit boek over. Hoe leren professionals via sociale technologieën? Welke invloed hebben die op onze manier van werken? Wat zien we in de praktijk van organisaties en netwerken gebeuren? Welke kansen liggen er nog? Voor welke uitdagingen komen leerprofessionals te staan?

Het boek is bestemd voor HRD'ers, professionals, managers en adviseurs. Eigenlijk voor iedereen met een affiniteit voor leren en lerend werken. De auteurs beschrijven vanuit verschillende invalshoeken de invloed van sociale technologie. Ze laten zien hoe onze kijk op leren zich ontwikkelt en welke nieuwe leervormen daardoor ontstaan. Ze schetsen vier stadia waarin een organisatie zich kan bevinden in gebruik van sociale technologie. Hoe kun je hier als organisatie stappen in ze en?

De tekst is rijk geïllustreerd met praktijkverhalen uit organisaties en netwerken, die ons laten delen in successen en zoektochten. In een reeks intermezzo's beschrijven internationaal erkende professionals nieuwe leervormen. Inspirerend en uitnodigend!

Specificaties

ISBN13:9789082326147
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:248
Druk:1
Verschijningsdatum:20-10-2016

Lezersrecensies

5.0 van de 5
7 stemmen
7
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Leren in tijden van tweets, apps en likes
Joitske Hulsebosch 22 december 2016 Maandagochtend, teamoverleg. Om de koe bij de hoorns te vatten: de manager had liever geen ge-whatsapp meer in het weekend. Gisteravond, een zondag nota bene, gingen er wel 30 berichtjes over en weer. Dat wil hij niet nog eens.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Sibrenne Wagenaar

Sibrenne Wagenaar werkt als zelfstandig onderwijskundig adviseur en ontwerper. Zij ontwikkelt met klanten werkwijzen om op een aantrekkelijke manier beweging te organiseren rondom vraagstukken op het gebied van leren en ontwikkelen. Haar belangstelling gaat uit naar het werken in effectieve leeromgevingen in en rond het dagelijkse werk. Hierbij heeft zij een speciale interesse voor het leren in netwerken en communities, en de inzet van nieuwe en sociale media. Zij ziet veel mogelijkheden om leer- en veranderprocessen te versterken met ‘web en app, zoals weblogs, wiki’s, online fora, Twitter, Pinterest of Instagram. Thema’s die haar momenteel bezighouden zijn sociaal leren, co-creatie en netwerkend werken en leren. Sinds 2007 is zij eigenaar van Link2Learn (www.link21earn.eu). Tevens is zij adviseur en partner van Ennuonline (www.ennuonline.nl). Ze blogt regelmatig op de teamblogs www.nvo21eren.nl en www.leerarchirect.nl.

Andere boeken door Sibrenne Wagenaar

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De komst van apps, tweets en likes
2. De invloed van sociale technologie op de professional
3. Social technologie: kansen voor organisaties en netwerken
4. Een nieuwe kijk op leren
5. De toekomst van leren en Ontwikkelen

Bedankt!
Over de auteurs
Noten

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Leren in tijden van tweets, apps en likes