Verdwenen Merken
Meer dan 300 Nederlandse merkverhalen
Gebonden Nederlands 2015 9789082367607Samenvatting
Waar is Van Gend en Loos gebleven, wat is er gebeurd met Postbus 51 en hoe is het eigenlijk afgelopen met het Land van Ooit? Het boek 'Verdwenen Merken' biedt een uniek overzicht van bekende Nederlandse merken die tussen 1970 en 2015 zijn verdwenen.
In woord en beeld worden meer dan 300 merken weer even tot leven gebracht. Het afscheid van deze merken is soms tragisch, spectaculair of komisch, maar altijd spraakmakend. Van de ondergang van Exota en de DSB Bank tot het uit de lucht halen van Air Holland en TMF.
Met bijdragen van o.a. Bert van der Veer, Cor Molenaar, Erik de Zwart, Harry Kramp en Marianne Zwagerman biedt Verdwenen Merken een vermakelijk inzicht in ons 'Nederlandse erfgoed'. Het boek staat garant voor honderden "oh ja"-momenten voor jong en oud.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Dagbladen en Magazines Special – Marianne Zwagerman (bijdrage)
Eten en Drinken Special – Harry Kramp (bijdrage)
Financiële Dienstverlening Special – Tony de Bree (bijdrage)
ICT en Telecom Special – Lejo Duivenvoorde (bijdrage)
Platenlabels Special – Eelko van Kooten (bijdrage)
Radio en Televisie Special – Bert van der Veer (bijdrage)
Retail Special – Cor Molenaar (bijdrage)
Supermarkten Special – Philippe Hondelink (bijdrage)
Vervoer Special – Erik de Zwart (bijdrage)
Comeback Special – Kasper Schouten (bijdrage)
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan