Jigal studeerde International Business Studies in het Engelse Brighton. Tijdens zijn studie zat hij voor Nationale Nederlanden een jaar in Madrid.
Meer over de auteursPart of the Deal - Handleiding Onderhandelen voor ZZP-ers
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789083075112Samenvatting
In dit boek geven we inzicht in de belangrijkste zaken die komen kijken bij een onderhandeling. Ongeacht het onderwerp of doel van een onderhandeling.
Het kan je helpen om structuur aan te brengen in je onderhandelingen als zzp-er en om een heldere strategie te bepalen voor een wederzijds goed onderhandelingsresultaat.
'Part of the Deal' staat voor het feit dat onderhandelen onderdeel is van je werkzaamheden en voor de basisgedachte van elke onderhandeling: je doet het samen met je onderhandelingspartner. Je bent beiden onderdeel van de uiteindelijke deal.
Alle informatie in deze handleiding is gebaseerd op bestaande theorieën over succesvol onderhandelen en onze eigen praktijk als agent van uitvoerende artiesten, media professionals en creatieven bij Het Agentschap. Wij zijn dagelijks bezig met uiteenlopende onderhandelingen voor onze mensen. Van elke onderhandeling kunnen we leren en nemen we weer iets mee naar de volgende onderhandeling. Die kennis en ervaring delen we graag.
Zoals met alles wat nieuw is of waar je nog niet zo goed in bent; alleen er over lezen is niet genoeg. Je moet er mee aan de slag. De eerste belangrijke stap heb je gezet: deze handleiding.
En onthoud: geen deal is altijd beter dan een slechte deal.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jigal Schrijver
Over Matijs Wessels
Inhoudsopgave
2. Onderhandelen is overal 11
3. Waarom is onderhandelen voor jezelf lastig? 15
4. Startpunt 21
4.1 Wat verkoop je? 22
4.2 Wat ben je waard? 22
4.3 Wat bied je aan? 24
4.4 Wat wil je dat er onder ‘de deal’ valt? 24
4.5 Wat is je verkoopprijs? 24
4.6 Korting 25
4.7 Wat is voor jou de ideale klant? 26
5. Wat zijn de belangrijkste zaken bij een onderhandeling? 29
5.1 Met wie onderhandel je? 30
5.2 De vraag achter de vraag 30
5.3 Korte termijn versus lange termijn 31
5.4 Gage of investering? 31
5.5 Inhoud versus proces 31
5.6 Luisteren! 31
5.7 Mailen versus bellen 32
5.8 Sales wijsheid 33
5.9 De luxe van keuze 34
6. Voorbereiding 37
6.1 Je onderhandelingspartner 38
6.2 De ideale deal 39
6.3 Timeline 39
6.4 Vragen stellen 40
6.5 Alternatieven 40
6.6 Het proces 41
7. Hoe ga je om met tegenwerpingen? 43
7.1 Betekenis van een ‘nee’ 44
7.2 Budget 45
7.3 Ervaring 45
7.4 Deadline 46
7.5 Gedwongen winkelnering 46
7.6 Geen stap terug, maar een nieuwe aanloop 47
8. Leg de gemaakte afspraken vast 49
9. Oefenen, oefenen, oefenen 53
10. Tenslotte 57
11. Checklist 61
12. Meer lezen 65
13. Over de schrijvers 69
14. Over Het Agentschap 73
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan