Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Communicatie en media Operationele communicatie
Operationele communicatie
Operationele communicatie
Louis Thorig

Louis Thörig is verbonden als master- en bachelorthesisbegeleider aan de afdeling Organisatiewetenschappen, Faculteit Sociale Wetenschappen, Vrije Universiteit Amsterdam. Hij was tot 1 augustus 2011 werkzaam als global communications manager op het hoofdkantoor van IOI-Loders Croklaan (www.croklaan.com) in Wormerveer. Hij heeft zijn MBA behaald bij Business School Nederland, de Action Learning MBA.

Meer over Louis Thorig
Louis Thorig

Operationele communicatie

Accountability, accountmanagement en adviesvaardigheden

Ingenaaid Nederlands 2005 9789085061694
Niet leverbaar.
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'Operationele communicatie' is een praktische leidraad voor communicatiespecialisten en studenten communicatie. Aan de hand van de systematische ontwikkeling van een PR-plan komen accountability, accountmanagement en adviesvaardigheden aan de orde. De nadruk wordt gelegd op het bouwen en onderhouden van een goede relatie tussen opdrachtgever en communicatiespecialist.

Met Operationele communicatie leren communicatiespecialisten aan de hand van de theorie en praktijkcasussen een eigen visie te ontwikkelen. Daarnaast krijgen zij instrumenten en vaardigheden aangereikt om uit te groeien tot een volwaardige gesprekspartner voor alle betrokken partijen, los van specialistische kennis over bepaalde branches of sectoren.

Specificaties

ISBN13:9789085061694
Trefwoorden:advisering, accountmanagement, communicatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:304
Uitgever:Loders Croklaan Europe
Druk:1
Hoofdrubriek:Communicatie en media
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
3 stemmen
3
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Louis Thorig

Louis Thörig is parttime verbonden als docent aan de EuroCollege Hogeschool Rotterdam. Hij was tot 1 augustus 2011 werkzaam als global communications manager op het hoofdkantoor van IOI-Loders Croklaan (www.croklaan.com) in Wormerveer. Verder schrijft hij boekrecensies voor www.managementboek.nl. Verder is Thörig amateurmusicus en speelt in het Westerkamerorkest Amsterdam. Tevens is hij voorzitter van de Vereniging Westerkamerorkest. Daarvoor was Thörig Medical Director bij MucoVax, een biotechnologisch bedrijf gevestigd in Leiden en verantwoordelijk voor de marketing, externe communicatie, public affairs, public relations, kwaliteitsmanagement en het management van extern klinisch onderzoek. In de periode daarvoor was hij als senior communicatie adviseur verbonden aan Hill and Knowlton Nederland BV, Adviseurs voor in- en externe communicatie en verantwoordelijk voor het geven van adviezen aan opdrachtgevers uit de farmaceutische en voedingsmiddelenindustrie, zoals Roche, Novartis, Procter & Gamble, Kellogg's, DSM, Merial en McNeil (Johnson & Johnson). In dezelfde periode was Thörig als communicatiedocent parttime verbonden aan de dag- en avondopleiding Communicatie van InHolland Hogeschool in Rotterdam en Den Haag. Hij doceerde vakken als organisatie als merk, accountability, adviesvaardigheden, concernstrategie, organisatiestructuur, interne communicatie en public affairs. Thörig heeft inhoudelijke kennis en ervaring opgedaan in diverse functies in de medisch-wetenschappelijke wereld, de farmaceutische en voedingsmiddelenindustrie op het gebied van public affairs / public relations, wetenschapsjournalistiek (voeding, gezondheid, farmacie, geneeskunde, milieu), issuemanagement / crisismanagement in verband met voedselveiligheid en milieuzaken, account management, product management, wet- en regelgeving van voedingsmiddelen, kwaliteitsmanagement, functionele voedingsmiddelen en cosmetica. Van 1991 tot 1997 werkte Thörig binnen het Bestuurcentrum van de Verenigde Bedrijven Nutricia, eerst als Internationaal coördinator van extern klinisch onderzoek, later als manager Voedselveiligheid en Milieuzaken. Tijdens deze periode heeft hij een MBA-graad behaald aan de Business School Nederland, waarbij het bedrijf Nutricia als onderzoeksterrein fungeerde voor action learning projecten. Daarvoor was hij een jaar algemeen secretaris van de Stichting ter bevordering van Medisch Farmaceutische Research, een belangenorganisatie voor innovatieve farmaceutische industrieën. Van 1986 tot 1990 werkte Thörig bij Roche Nederland, een Zwitserse farmaceutische industrie, als oprichter en coördinator van het Vitamine Informatie Bureau. In deze periode heeft hij veel promotionele activiteiten verricht voor vitamines op Radio/TV, vakpers, dag- en week- en maandbladen. Voorafgaand aan zijn loopbaan in de farmaceutische en voedingsmiddelenindustrie is Thörig zo´n tien jaar werkzaam geweest in de academische wereld in Nederland en Zweden als researcher. Hij is auteur van twee populair wetenschappelijke boeken en van een veertigtal medisch wetenschappelijke publicaties. Thörig heeft farmacochemie gestudeerd aan de Vrije Universiteit Amsterdam, heeft daar zijn eerstegraads onderwijsbevoegdheid scheikunde behaald en is gepromoveerd in de geneeskunde aan de Rijksuniversiteit Leiden.

Andere boeken door Louis Thorig

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. Public relations in de praktijk
2. Accountability van public relations
3. De communicatieadviseur als accountmanager
4. De communicatieadviseur en adviesvaardigheden

Bijlage A: De 4-fasen public relations planningscyclus
Bijlage B: Beroepscode 'Public Relations Standard Council' (PRCS)
Bijlage C: Vragenlijst kwantitatief onderzoek
Bijlage D: Vragenlijst kwalitatief onderzoek
Bijlage E: Accountplan en accountanalyse (voorbeelden)
Bijlage F: Crisiscommunicatiehandboek van voormalig kabelbedrijf KPNQwest
Register

Aanbevolen live events...

vrijdag 03-06-2022

Samen veranderen 2022

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Now we’re talking!
    Frank Weijers
    Now we’re talking!
    € 10,00
  • Gesprekken die werken
    Ineke van den Berg
    Gesprekken die werken
    € 20,95
  • Socrates op sneakers
    Elke Wiss
    Socrates op sneakers
    € 20,99
  • Fanstrategie
    Wil Michels
    Fanstrategie
    € 24,95
  • De speechschrijver
    Renée Broekmeulen
    De speechschrijver
    € 27,50
  • Verbaal Meesterschap
    Remco Claassen
    Verbaal Meesterschap
    € 25,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2022 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Operationele communicatie

        Operationele communicatie
        Louis Thorig
        /