

Louis Thörig is verbonden als master- en bachelorthesisbegeleider aan de afdeling Organisatiewetenschappen, Faculteit Sociale Wetenschappen, Vrije Universiteit Amsterdam. Hij was tot 1 augustus 2011 werkzaam als global communications manager op het hoofdkantoor van IOI-Loders Croklaan (www.croklaan.com) in Wormerveer. Hij heeft zijn MBA behaald bij Business School Nederland, de Action Learning MBA.
Meer over Louis ThorigOperationele communicatie
Accountability, accountmanagement en adviesvaardigheden
Ingenaaid Nederlands 2005 9789085061694Samenvatting
'Operationele communicatie' is een praktische leidraad voor communicatiespecialisten en studenten communicatie. Aan de hand van de systematische ontwikkeling van een PR-plan komen accountability, accountmanagement en adviesvaardigheden aan de orde. De nadruk wordt gelegd op het bouwen en onderhouden van een goede relatie tussen opdrachtgever en communicatiespecialist.
Met Operationele communicatie leren communicatiespecialisten aan de hand van de theorie en praktijkcasussen een eigen visie te ontwikkelen. Daarnaast krijgen zij instrumenten en vaardigheden aangereikt om uit te groeien tot een volwaardige gesprekspartner voor alle betrokken partijen, los van specialistische kennis over bepaalde branches of sectoren.
Specificaties
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Public relations in de praktijk
2. Accountability van public relations
3. De communicatieadviseur als accountmanager
4. De communicatieadviseur en adviesvaardigheden
Bijlage A: De 4-fasen public relations planningscyclus
Bijlage B: Beroepscode 'Public Relations Standard Council' (PRCS)
Bijlage C: Vragenlijst kwantitatief onderzoek
Bijlage D: Vragenlijst kwalitatief onderzoek
Bijlage E: Accountplan en accountanalyse (voorbeelden)
Bijlage F: Crisiscommunicatiehandboek van voormalig kabelbedrijf KPNQwest
Register
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan