Automatisering van productieprocessen op basis van ISA-95
Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789087533465Samenvatting
Om te voorkomen dat de productiebedrijven vertrekken naar de lagelonenlanden, moeten de Nederlandse bedrijven alles op alles zetten om efficiënt en effectief te produceren. Standaardiseren, mechaniseren en automatiseren zijn hoogst noodzakelijk. Dit praktische handboek legt stap voor stap uit hoe het automatiseren van productieprocessen succesvol opgezet wordt. De theorie is gebaseerd op de internationale standaard ISA-95.
Praktijkvoorbeelden van British American Tobacco, Corus, Friesland Foods, Ovako en andere Nederlandse bedrijven komen uit de persoonlijke ervaringen van de auteurs. Nog nooit eerder kon u op deze manier in de keuken kijken van deze internationale bedrijven, In het werkboekgedeelte kunnen checklisten en werkbladen direct ingevuld worden. Er is eigenlik geen reden meer om uw automatiseringsproject nog langer uit te stellen of maar half op te starten. Aan de slag dus.
"Met het schrijven van dit boek hebben ze de ISA-95 standaard voor een groot publiek toegankelijk gemaakt" -Pieter van der Klooster President ISA Netherlands Section
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1: De praktijk van productieautomatisering
2. Manufacturing (M)
3. Manufacturing Operations (MO)
4. Manufacturing Operations Management (MOM)
5. Manufacturing Operations Management Systemen (MOMS)
6. Manufacturing Operations Management Systemen Analysis (MOMSA)
Deel 2 : Werkboek voor productieautomatisering
7. Volwassenheidsmeting
8. Stap-voor-stap werkbladen
9. Gedetailleerde ISA-95-checklisten
10. Appendices
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan