Lees verder
Procesarchitectuur als veranderinstrument
Strategische ambities realiseren met bedrijfsprocessen
Paperback Nederlands 2009 9789087535506Samenvatting
Dit boek gaat over procesarchitectuur en hoe dat concept helpt bij het inrichten van een bedrijf of organisatie. Het is bedoeld voor (lijn- en programma)managers, beleidsmakers en architecten die samen een organisatie beter willen laten werken door het verbeteren van de samenhang in de processen en de besturing. Het boek is geschreven vanuit het besef dat het aanpassen van de inrichting en werking van organisaties een ingrijpend verandertraject kan betekenen.
De in dit boek gepresenteerde aanpak is gebaseerd op theorie uit onder meer organisatiekunde, logistiek, informatievoorziening, management control en veranderkunde.
De auteurs leggen steeds de verbinding met deze theorie en geven in kennisparagrafen beknopte samenvattingen om deze te duiden. Praktische voorbeelden brengen de concepten tot leven en laten zien hoe het werkt.
Dit boek biedt:
- De vijf hoofdstappen van de procesarchitectuur.
- Een complete integrale casus.
- Vele praktische tips en zicht op de valkuilen.
- Een heldere blik op veranderende organisaties: Beweging creëren met zin voor realiteit.
- Theoretische achtergrondkennis.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Introductie en leeswijzer
1. Inleiding architectuur
2. Oriëntatie en Plan van aanpak
3. Visie op de procesinrichting
4. Ontwerpen inrichting van de uitvoering
5. Ontwerp van de besturing en ondersteuning
6. Realisatie van de procesarchitectuur
7. De manager en de architect
Literatuurlijst
Begrippenlijst
index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan