Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , e.a.

Foundations of ITIL V3

E-book Pdf met watermerkbeveiliging Engels 2007 1e druk 9789087539160
Direct te downloaden

Samenvatting

'Foundations of IT Service Management Based on ITIL V3' kijkt naar de Best Practices die zijn beschreven in de ITIL upgrade V3. Het boek beschrijft in detail de volgende stappen:
- Service Strategy
- Service Design
- Service Operation
- Service Transition
- Continual Service Improvement

Specificaties

ISBN13:9789087539160
Taal:Engels
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:pdf
Aantal pagina's:360
Druk:1
Verschijningsdatum:5-10-2007
Hoofdrubriek:IT-management / ICT
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Jan van Bon

Jan van Bon studeerde in 1979 af als biomathematicus, waarna hij als onderzoeker aan de Rijksuniversiteit Groningen verschillende projecten voor de overheid uitvoerde. Vanaf 1989 begon hij zijn loopbaan in de automatisering met de invoering van processen bij PTT Post, en later bij PTT Telecom (IPW) en Unisource Information Services. Vanaf het begin van de jaren negentig was hij nauw betrokken bij de ontwikkeling en verspreiding van kennis op het gebied van IT-management. In 1993 was hij één van de initiatiefnemers van het IT Service Management Forum in Nederland (ITSMF), en mede verantwoordelijk voor het professionaliseren van de vereniging. Voor ITSMF-International was hij jarenlang de trekker van de mondiale publicatiecommissie. Ook organiseerde hij voor diverse partijen tientallen seminars, symposia en congressen over beheer-relevante thema's. In 1996 nam hij het initiatief tot het opstellen van een Compendium IT Beheer. Dit initiatief werd uitgebouwd tot het IT Beheer Jaarboek, een reeks die verscheen van 1997 tot 2008. In totaal produceerde hij als hoofdredacteur ruim 70 boeken over IT-managementvraagstukken, met een grote internationale groep auteurs en reviewers. Sinds 1996 is hij ook de hoofdredacteur van de ITSM Portal, een internationaal kennisplatform waarmee tot op de dag van vandaag velen worden voorzien van informatie over actuele IT-managementvraagstukken.

Andere boeken door Jan van Bon

Inhoudsopgave

INTRODUCTION

PART 1: THE ITIL SERVICE LIFECYCLE
Introduction to the Service Lifecycle
Introduction to ITIL
IT Governance
Organizational maturity
Benefits and risks of ITSM frameworks
Service Lifecycle: concept and overview
Lifecycle phase: Service strategy
Lifecycle phase: Service design
Lifecycle phase: Service transition
Lifecycle phase: Service operation
Lifecycle phase: Continual service improvement

PART 2: FUNCTIONS AND PROCESSES
Introduction to Functions and Processes
Introduction
Management of processes
Teams, roles and positions in ITSM
Tools used in ITSM
Communication in IT service organizations
Culture
Processes, projects, programs and portfolios
Functions and processes in the lifecycle phases
Functions and Processes in Service Strategy
Financial Management
Service Portfolio Management (SPM)
Demand Management
Functions and Processes in Service Design
Service Catalogue Management
Service Level Management
Capacity Management
Availability Management
IT Service Continuity Management
Information Security Management
Supplier Management
Functions and Processes in Service Transition
Transition Planning and Support
Change Management
Service Asset and Configuration Management
Release and Deployment Management
Service Validation and Testing
Evaluation
Knowledge Management
Functions and Processes in Service Operation
Event Management
Incident Management
Request Fulfillment
Problem Management
Access Management
Monitoring and Control
IT Operations
Service Desk
Functions and Processes in Continual Service Improvement
CSI Improvement Process
Service Reporting

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Foundations of ITIL V3