Werving en selectie
De praktijk van strategisch recruitment
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789089538154Samenvatting
Door de opkomst van sociale media is recruitment (werving en selectie) de laatste jaren sterk veranderd. Ook het denken over werk en functies - en daarmee over werkgevers en solliciteren - is heel anders geworden. In plaats van sollicitatiebrieven met prachtige volzinnen als: 'Naar aanleiding van uw advertentie doe ik u hierbij mijn curriculum vitae toekomen' wordt tegenwoordig een vlot videootje gestuurd via Whatsapp.
Ook wachten kandidaten voor een functie niet langer af wat de werkgever wil bieden in ruil voor hun inspanningen, maar stellen ze zelf eisen. Ze zijn niet meer bereid om 60 uur per week te werken, maar zoeken zingeving en een goede balans tussen werk en privé. Verder stappen ze gemakkelijker over naar een andere werkgever of beginnen voor zichzelf.
Deze ontwikkelingen hebben ook de functie van de recruiter enorm beïnvloed. In dit boek bieden wij de aankomende recruiter (mogelijk nog student HRM) handvaten voor succesvolle werving- en selectieprocedures, gebaseerd op de huidige praktijk van een aantal ervaren recruiters.
Op de bij dit boek horende website is een aantal van de interviews uit het boek na te lezen. Ook zijn er vragen, opdrachten en extra materiaal te vinden.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan