

Peter Olsthoorn was in 1995 één van de eerste Europese internetjournalisten voor onder meer Planet Internet, stichtte Netkwesties.
Meer over Peter OlsthoornDe macht van Facebook: Onweerstaanbaar
Gebonden Nederlands 2012 1e druk 9789089544162Samenvatting
Ruim zes miljoen Nederlanders en weldra een miljard wereldburgers vertrouwen hun leven en conversaties toe aan Facebook. Met een fenomenale kracht poogt Facebook om het internet over te nemen en een nieuwe virtuele wereld te stichten. Van ons rusteloos sturende libido tot aan het fantastische overbruggen van afstanden tussen familieleden en van de ultieme marketing tot het oprukkende internetpaspoort.
Talloze facetten van de groeiende macht van Facebook passeren, tot de ultieme vraag: hoe wordt ook Facebook zelf onze vriend?
'Na de wereld van Google brengt Peter Olsthoorn nu met het van hem bekende scherpe analytische vermogen de macht van Facebook voor ons in kaart. Onweerstaanbaar...' - Ben Verwaayen, bestuursvoorzitter van Alcatel-Lucent
'Nog niet eerder is het fenomeen Facebook zo intens en diepgaand geanalyseerd als in dit boek, puttend uit talloze bronnen. Peter Olsthoorn paart humor aan ernst, gefundeerde argwaan aan oprechte nieuwsgierigheid, en harde kritiek aan onderbouwde bewondering.' - Antoinette Hoes, Head of Strategy van digital marketing agency Tribal DDB
'Neêrlands scherpste internetjournalist fileert Facebook nauwgezet. Met zijn motto 'eerst de feiten, daarna de meningen' is dit weer een must read voor ieder individu en bedrijf dat wil begrijpen hoe 'het sociale' het internet overneemt.' - Vincent Everts, vermaard internetadviseur
'Met zijn ongeëvenaarde feitenkennis biedt Peter Olsthoorn ons na Google nu ook diepgaand inzicht in de excessen en innovaties van Facebook.' - Geert Lovink, mediatheoreticus en internetcriticus, Hogeschool van Amsterdam en Universiteit van Amsterdam
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Peter Olsthoorn
Inhoudsopgave
1. Dit is Facebook
2. Keukengeheimen van Facebook
3. Facebooks macht, het internetpaspoort
4. Uit het fantastische privacylabyrint
5. Dat privacygezeur ook
6. Europa contra Facebook
7. Merken lonken naar je vriendschap
8. Dit ben je waard op Facebook
9. Zo word je ingepakt
10. Asociale marketing?
11. CIA, politie en cybercrime
12. Gemengde misdaadberichten
13. Kringen rond terrorist Anders Breivik
14. Facebookrevoluties en actievoeren
15. Onze sociale banden
16. Ellende, spijt en liegen
17. Van de zindering tot Facebookaholic
18. 'Theo, ben je dood ofzo?'
19. Denkers over Facebook
20. Dommer en slechter of slimmer en beter?
21. Van auteurs tot internetbreinen
22. Heeft de concurrentie het nakijken?
23. Beursgang, bedrijf en baas
24. Statistieken
25. Slot: Hoe wordt Facebook onze vriend?
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan