Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De macht van Facebook: Onweerstaanbaar

Gebonden Nederlands 2012 9789089544162
Niet leverbaar.

Samenvatting

Ruim zes miljoen Nederlanders en weldra een miljard wereldburgers vertrouwen hun leven en conversaties toe aan Facebook. Met een fenomenale kracht poogt Facebook om het internet over te nemen en een nieuwe virtuele wereld te stichten. Van ons rusteloos sturende libido tot aan het fantastische overbruggen van afstanden tussen familieleden en van de ultieme marketing tot het oprukkende internetpaspoort.
Talloze facetten van de groeiende macht van Facebook passeren, tot de ultieme vraag: hoe wordt ook Facebook zelf onze vriend?

'Na de wereld van Google brengt Peter Olsthoorn nu met het van hem bekende scherpe analytische vermogen de macht van Facebook voor ons in kaart. Onweerstaanbaar...' - Ben Verwaayen, bestuursvoorzitter van Alcatel-Lucent

'Nog niet eerder is het fenomeen Facebook zo intens en diepgaand geanalyseerd als in dit boek, puttend uit talloze bronnen. Peter Olsthoorn paart humor aan ernst, gefundeerde argwaan aan oprechte nieuwsgierigheid, en harde kritiek aan onderbouwde bewondering.' - Antoinette Hoes, Head of Strategy van digital marketing agency Tribal DDB

'Neêrlands scherpste internetjournalist fileert Facebook nauwgezet. Met zijn motto 'eerst de feiten, daarna de meningen' is dit weer een must read voor ieder individu en bedrijf dat wil begrijpen hoe 'het sociale' het internet overneemt.' - Vincent Everts, vermaard internetadviseur

'Met zijn ongeëvenaarde feitenkennis biedt Peter Olsthoorn ons na Google nu ook diepgaand inzicht in de excessen en innovaties van Facebook.' - Geert Lovink, mediatheoreticus en internetcriticus, Hogeschool van Amsterdam en Universiteit van Amsterdam

Specificaties

ISBN13:9789089544162
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:500
Druk:1
Verschijningsdatum:15-3-2012

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Het einde van de arbeidspsycholoog
Ger Post 14 januari 2015 Hoe vaak hebt u bij Facebook op ‘like’ gedrukt? Tien keer? Dan kent Facebook u beter dan uw naaste collega’s. Meer dan 70 keer? Dan kent het bedrijf u beter dan uw vrienden. Bij meer dan 150 likes verslaat het bedrijf uw familieleden en boven de 300 weet het bedrijf meer over u dan uw echtgenoot.
interview
Peter Olsthoorn: ‘De dominantie van Facebook is niet vanzelfsprekend’
Pierre Spaninks 5 oktober 2012 Met meer dan 900 miljoen gebruikers waarvan zeven miljoen in Nederland, lijkt de positie van Facebook onaantastbaar. Geen ander medium weet zo veel van ons, zelfs Google niet. Marketeers verdringen elkaar om die schat aan gegevens af te tappen. Maar dat succes brengt ook risico’s met zich mee, laat Peter Olsthoorn zien in De macht van Facebook.

Over Peter Olsthoorn

Peter Olsthoorn was in 1995 één van de eerste Europese internetjournalisten voor onder meer Planet Internet, stichtte Netkwesties.nl en Leugens.nl. Eerder schreef hij Internet en Intranet (1997) en het breed geprezen 'De macht van Google' (2010).

Andere boeken door Peter Olsthoorn

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Dit is Facebook
2. Keukengeheimen van Facebook
3. Facebooks macht, het internetpaspoort
4. Uit het fantastische privacylabyrint
5. Dat privacygezeur ook
6. Europa contra Facebook
7. Merken lonken naar je vriendschap
8. Dit ben je waard op Facebook
9. Zo word je ingepakt
10. Asociale marketing?
11. CIA, politie en cybercrime
12. Gemengde misdaadberichten
13. Kringen rond terrorist Anders Breivik
14. Facebookrevoluties en actievoeren
15. Onze sociale banden
16. Ellende, spijt en liegen
17. Van de zindering tot Facebookaholic
18. 'Theo, ben je dood ofzo?'
19. Denkers over Facebook
20. Dommer en slechter of slimmer en beter?
21. Van auteurs tot internetbreinen
22. Heeft de concurrentie het nakijken?
23. Beursgang, bedrijf en baas
24. Statistieken
25. Slot: Hoe wordt Facebook onze vriend?

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De macht van Facebook: Onweerstaanbaar