Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Strategisch management Authentieke organisaties. Echte merken.
Authentieke organisaties. Echte merken.
Edwin Winter

Edwin Winter is verbonden aan adviesbureau &Samhoud. Hij is gespecialiseerd in het adviseren over internal branding als onderdeel van de organisatiestrategie.

Meer over de auteurs
Wouter van der Weijden: ‘Een echt merk weet beloften waar te maken’ Paul Groothengel 15 december 2008 Veel organisaties zijn druk met het kweken van een sterk merk, maar vergeten de vervolgstap te maken: hun mensen zijn zélf het merk. Hoe pak je dat aan? Bijvoorbeeld met internal branding, zegt Wouter van der Weijden, partner van adviesbureau &Samhoud. Hij schreef met zijn collega Edwin Winter, managing partner van hetzelfde bureau, het boek Authentieke organisaties. Echte merken. Lees het volledige artikel
Edwin Winter, Wouter van der Weijden

Authentieke organisaties. Echte merken.

Hoe internal branding wel werkt

Gebonden Nederlands 2008 1e druk 9789089650047
Voormalig top 100Totaal 52 dagen
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'We hebben een merk,' zeggen veel mensen in een onderzoek dat in dit boek wordt besproken. Bijna niemand zegt: 'We zijn een merk.' Te veel organisaties willen met hun merk onderscheidend zijn. Te weinig organisaties zijn onderscheidend en hanteren het merk om hun boodschap uit te dragen. Het merk is namelijk veel meer dan alleen een marketinginstrument waarmee de consument verleid kan worden. Echte merken zijn mensen in organisaties die een langdurige persoonlijke relatie aangaan met hun klant. Die hun belofte op alle fronten waarmaken, omdat ze verbonden zijn met een heldere visie en strategie. Een echt merk is niet alleen stevig verankerd in de organisatie, het merk is stevig verankerd in de mensen zelf.

Hoe zorgt u ervoor dat u een echt merk wordt? Het antwoord op deze vraag is: internal branding, mits dit op de juiste manier wordt aangepakt, via een ontwikkelproces. Deze meer fundamentele benadering van het merk is gebaseerd op geloof in eigen kracht, niet op angst voor de concurrentie. Daarvoor moeten organisaties op zoek naar zichzelf. Als u mensen op de juiste manier bij dit ontwikkelproces betrekt, groeit het merk gaandeweg als vanzelf. Het proces vormt dan een wezenlijk deel van de uiteindelijke output. De kracht van deze aanpak is dat het merk niet van bovenaf wordt opgelegd maar dat het merk juist van binnenuit wordt gedestilleerd door de aanwezige vaardigheden, waarden en energiebronnen te activeren. Implementatie gebeurt al tijdens het proces: de mensen zijn dan het merk geworden.

Dit boek wil leidinggevenden inspireren en biedt tegelijkertijd praktische handvatten voor een succesvolle aanpak van internal branding. Het helpt organisaties in de profit én non-profit sector op weg een echt merk te worden.

Edwin Winter en Wouter van der Weijden zijn beide verbonden aan adviesbureau &Samhoud. Zij richten zich volledig op het realiseren van doorbraken door het inspireren en verbinden van mensen. Met dit boek borduren ze voort op de veelgeprezen boeken Plezier & Prestatie en Kus de visie wakker die ook binnen &Samhoud werden ontwikkeld.

Specificaties

ISBN13:9789089650047
Trefwoorden:visie, merken, brand, branding, internal branding
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:200
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Hoofdrubriek:Strategisch management

Expertrecensies (3)

recensie
Authentieke organisaties. Echte merken.
Marjolein te Kolsté | 4 juni 2009
Hoe kun je meer uit je merk halen? Het is een vraag die velen bezighoudt. Edwin Winter en Wouter van der Weijden, beide partner bij organisatieadviesbureau &Samhoud, gaan hier uitgebreid op in. Ze leggen in 'Authentieke organisaties. Echte merken' uit hoe een organisatie zijn roots kan vinden. En hoe je van 'we hebben een merk' komt naar 'we zijn een merk'. Hoe je medewerkers inschakelt bij dit ontwikkelproces. Met veel praktijkvoorbeelden, die voldoende uitgewerkt zijn om ze zelf te kunnen repliceren.
Lees verder
recensie
Authentieke organisaties. Echte merken.
Hugo-Jan Ruts | 13 januari 2009
Edwin Winter en Wouter van der Weijden beschrijven met hun boek 'Authentieke organisaties. Echte merken' hoe de kracht van de eigen organisaties via internal branding gebruikt kan worden om een meer dan sterk merk te ontwikkelen. Zij zien dit als een ontwikkelingsproces dat als verandertraject aangepakt moet worden. Hiervoor doorlopen zij de verschillende stappen. Hoewel dit te weinig is om er zelf mee aan de slag te gaan, geeft 'Authentieke organisaties. Echte merken' goed inzicht in het fenomeen internal branding.
Lees verder
recensie
Maak er merk van
Paul Groothengel | 29 december 2008
In hun boek Authentieke organisaties. Echte merken. constateren Edwin Winter en Wouter van der Weijden dat marketeers druk bezig zijn met het bouwen aan sterke merken, maar daarbij de collega’s vergeten. En die vormen nou juist samen het merk. De kloof tussen sterke en échte merken valt te overbruggen met doordachte, internal branding.
Lees verder

Lezersrecensies

3.2 van de 5
14 stemmen
7
1
0
0
6
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

interview
Wouter van der Weijden: ‘Een echt merk weet beloften waar te maken’
Paul Groothengel 15 december 2008 Veel organisaties zijn druk met het kweken van een sterk merk, maar vergeten de vervolgstap te maken: hun mensen zijn zélf het merk. Hoe pak je dat aan? Bijvoorbeeld met internal branding, zegt Wouter van der Weijden, partner van adviesbureau &Samhoud. Hij schreef met zijn collega Edwin Winter, managing partner van hetzelfde bureau, het boek Authentieke organisaties. Echte merken.
Artikel lezen

Over Edwin Winter

Edwin Winter is verbonden aan adviesbureau &Samhoud. Hij is gespecialiseerd in het adviseren over internal branding als onderdeel van de organisatiestrategie.

Andere boeken door Edwin Winter

Bekijk alle boeken

Over Wouter van der Weijden

Wouter van der Weijden is verbonden aan adviesbureau &Samhoud. Hij is gespecialiseerd in het adviseren over internal branding als onderdeel van de organisatiestrategie.

Andere boeken door Wouter van der Weijden

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Introductie

1 De theorie
2 De praktijk
3 Mobiliseren van energie
4 Bemensen en bewegen
5 Kern en koers
6 Activering en verankering
7 Inspireren
8 Disciplineren
9 Samenvatting

Nawoord
Aanbevolen literatuur
Noten
Index

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • KPI's die wél werken
    Peter Geelen
    KPI's die wél werken
    € 34,90
  • Regisseer de keten
    Jack van der Veen
    Regisseer de keten
    € 44,25
  • Leading from the middle
    Koen Marichal
    Leading from the middle
    € 34,50
  • Werk hand in hand met AI
    Kim Pot
    Werk hand in hand met AI
    € 23,50
  • Business Analysis Techniques
    James Cadle
    Business Analysis Techniques
    € 74,72
  • Provotyping - Duurzame toekomstbeelden ontwikkelen en waarmaken
    Stefaan Vandist
    Provotyping - Duurzame toekomstbeelden ontwikkelen en waarmaken
    € 34,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Authentieke organisaties. Echte merken.

        Authentieke organisaties. Echte merken.
        Edwin Winter , Wouter van der Weijden
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Authentieke organisaties. Echte merken.

        Verwijder uw beoordeling