Lees verder
Paul Kruijssen is merk- en identiteitbouwer. Hij haalt het beste uit mensen en organisaties met zijn bureau P Projects, Mensen maken het Merk (sinds 1988).
Meer over Paul KruijssenHet MerkMenu
Zet in 11 stappen je organisatie onderscheidend op de kaart
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789089653017Samenvatting
Elke organisatie weet dat zichtbaarheid cruciaal is. Maar hoe laat je de wereld zien wat jouw bedrijf of instelling uniek maakt? En hoe zorg je ervoor dat je een consistent beeld uitstraalt?
Met Het MerkMenu zet je in elf stappen je organisatie onderscheidend op de kaart. Dat doe je samen met de mensen die er werken − dat maakt Het MerkMenu zeer krachtig. Je start bij de identiteit en het imago. Want om je te onderscheiden, moet je eerst weten wat jou bijzonder maakt. Op basis daarvan ontwikkel je een creatief concept om te laten zien waar je staat. Door de uitvoering vervolgens te monitoren en zo nodig bij te stellen, zorg je ervoor dat je je communicatiedoelen behaalt en garandeer je dat je uitstraling blijft passen bij je identiteit. Dat smaakt naar meer!
- Gezond menu met 'de schijf van vier': onderzoek, ontwikkeling, uitvoering en monitoring.
- Boordevol praktische opdrachten om met je MerkTeam uit te voeren.
- Geschikt voor grote en kleine organisaties, profit en non-profit.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Paul Kruijssen
Inhoudsopgave
Onderzoeken
1 Identiteit
-Wie zijn we?
2 Imago
-Hoe komen we over?
3 Communicatie met je mensen
-Wat willen zij?
4 Communicatiemiddelen
-Waarmee communiceren we?
Ontwikkelen
5 Visie en focus
-Wat wordt de stip op de horizon?
6 Creatief concept
-Hoe val je onderscheidend op in de markt?
Uitvoeren
7 Structuur in de communicatie
-Wat, hoe, wanneer?
8 De middelen
-Wat zet je in?
9 De mensen maken het merk
-Maar hoe dan?
Monitoren
10 Monitoren
-Wat wil je weten en dus meten?
11 Evalueren
-Is het goed?
Over de auteur
Gebruikte inspiratiebronnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan