Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Internet en social media Webcare in de praktijk
Webcare in de praktijk
Webcare in de praktijk
Antina van der Veen-Meijer Antina van der Veen-Meijer is interimmanager webcare, social media & community. Met haar bedrijf Social Connection helpt ze organisaties om een optimale verbinding met klanten en overige stakeholders te maken door gebruik van social media. Meer over Antina van der Veen-Meijer
Preview - Webcare in de praktijk Justin van Lopik 22 december 2015 In Webcare in de praktijk biedt Antina van der Veen handvatten aan mensen die binnen een organisatie verantwoordelijk worden gesteld voor webcare. Een preview. Lees het volledige artikel
Antina van der Veen-Meijer

Webcare in de praktijk

Een integrale aanpak voor excellente online klantenservice

Paperback Nederlands 2015 9789089653079
8 beoordelingen
Verkooppositie 1224811 dagen in de top 100
Paperback | NL € 24,99 E-book | NL € 19,99
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
24,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Vragen stellen was nog nooit zo makkelijk. Via social media kunnen klanten en andere stakeholders jouw organisatie dag en nacht bereiken, en iedereen kijkt mee. Als communicatie-, marketing- of klantenservicemanager is het cruciaal om hier adequaat op in te spelen. Want een klacht die viral gaat op Twitter kan het einde betekenen van je reputatie. Maar als jij op tijd met een slimme reactie komt, word je misschien wel populairder dan ooit. Klantenservice via social media heet ook wel webcare.

In 'Webcare in de praktijk' geeft Antina van der Veen je de nodige praktische handvatten om deze nieuwe, essentiële vorm van klantenservice in jouw organisatie te implementeren. Hoe zorg je bijvoorbeeld voor een passend antwoord op elk bericht? En regel je dat er ook ’s avonds nog namens het bedrijf wordt gereageerd? Dit boek leert je hoe je bij elke klant de juiste snaar raakt. Zodat je steeds opnieuw positief uit de bus komt.

- Boordevol tips en trucs om jouw klanten het beste te woord te kunnen staan.
- Met prikkelende anekdotes over klantcontact via onder andere Facebook en Twitter.

Specificaties

ISBN13:9789089653079
Trefwoorden:marketing, internetmarketing, sociale netwerken, social marketing, webcare
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:21-11-2015
Hoofdrubriek:Internet en social media

Expertrecensies (1)

Webcare in de praktijk
Hanneke Tinor-Centi | 9 maart 2016
De komst van social media maakt het onze klanten en stakeholders bijzonder gemakkelijk om ons dag en nacht te bereiken. Dat niet alleen, bovendien is alles openbaar en voor iedereen dus zichtbaar. Het is voor elke communicatie-, marketing- of klantenservicemanager dus cruciaal om hier adequaat op in te spelen.Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
8 stemmen
7
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Preview - Webcare in de praktijk
Antina van der Veen-Meijer 22 december 2015 In Webcare in de praktijk biedt Antina van der Veen handvatten aan mensen die binnen een organisatie verantwoordelijk worden gesteld voor webcare. In het boek wordt uitgelegd hoe webcare intern goed georganiseerd of naar een hoger plan getild kan worden. In deze preview laat ze aan de hand van voorbeelden zien wat webcare inhoudt en welke organisatorische vraagstukken er bij deze vorm van klantenservice komen kijken.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Antina van der Veen-Meijer

Antina van der Veen-Meijer is interimmanager webcare, social media & community. Met haar bedrijf Social Connection helpt ze organisaties om een optimale verbinding met klanten en overige stakeholders te maken door gebruik van social media.

Andere boeken door Antina van der Veen-Meijer

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Webcare, waar gaat dat eigenlijk over?
1.1 Verschillende definities van webcare
1.2 Waarom is webcare belangrijk?
1.3 Wat is het verschil tussen webcare en andere klantcontactkanalen?
1.4 Hoe heeft webcare zich de afgelopen jaren ontwikkeld?
1.5 Hoe gebruiken Nederlanders social media?

2. Webcare inrichten in je organisatie
2.1 Welke taken heeft een webcareteam?
2.2 Hoe positioneer je het webcareteam in je organisatie?
2.3 Hoe bereikbaar zijn we?

3. Stel je webcareteam samen
3.1 Moet je webcare uitbesteden of intern organiseren?
3.2 Welke rollen herkennen we in een webcareteam?
3.3 Welke competenties moet een webcaremedewerker hebben?
3.4 Hoe kies je de juiste mensen voor je webcareteam?
3.5 Hoe regel je interne optimale samenwerking?
3.6 Sponsoren, ambassadeurs en criticasters

4. Webcare: en nu de praktijk
4.1 Hoe zorg je dat je alle berichten ziet die over je organisatie worden geschreven?
4.2 Welke doelstellingen leg je je team op?
4.3 Hoe beïnvloed je de prestaties van de individuele medewerker?
4.4 Hoe groot moet het webcareteam zijn?

5. Succes van een webcareteam
5.1 Welke bedrijven doen het goed in webcare en waarom?
5.2 Wat is de gewenste tone of voice van een webcareteam?
5.3 Wat betekenen de tekens die op social media worden gebruikt?
5.4 Verwijs je wel of niet naar andere klantcontactkanalen?
5.5 Hoe communiceer je over het bestaan van je socialmedia-kanalen?

6. Klantcommunity’s en proactieve chat
6.1 Wat is een klantcommunity?
6.2 Hoe organiseer je een klantcommunity?
6.3 Voorbeelden van Nederlandse klantcommunity’s
6.4 Wat is proactieve chat?
6.5 Hoe organiseer je proactieve chat?

Epiloog
Dankwoord
Literatuurlijst

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Webcare in de praktijk
    Antina van der Veen-Meijer
    Webcare in de praktijk
    € 19,99
  • The Inevitable
    Kevin Kelly
    The Inevitable
    € 18,30
  • Ben ik in beeld?
    Gijs Weenink
    Ben ik in beeld?
    € 12,50
  • Het is oorlog maar niemand die het ziet
    Huib Modderkolk
    Het is oorlog maar niemand die het ziet
    € 20,99
  • Bouw een succesvolle online marktplaats
    Wout Withagen
    Bouw een succesvolle online marktplaats
    € 32,90
  • We love communities
    Maartje Blijleven
    We love communities
    € 20,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Webcare in de praktijk

        Webcare in de praktijk
        Antina van der Veen-Meijer
        /