Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Personal branding voor zzp’ers

Hoe je hoger gewaardeerd en daardoor vaker gevraagd wordt

Paperback Nederlands 2019 9789089654588
Verkooppositie 223640 dagen in de top 100
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Wat wordt mijn volgende project of opdracht? Als zzp’er houdt die vraag je voortdurend bezig. Je weet dat elke klus tijdelijk is en dat je opdrachtgevers steeds weer opnieuw moet zien te overtuigen – van wie je bent en wat je doet. Maar hoe pak je dat slim aan?

Met dit boek bewijst Tom Scholte hoe belangrijk personal branding voor zzp’ers is. Hij laat zien hoe je je professionele identiteit stevig neerzet, door de juiste keuzes te maken. Want als je product of dienst en het verhaal dat je uitdraagt naadloos aansluiten op wie je bent, verhoog je direct je toegevoegde waarde voor anderen. Waardoor je hoger gewaardeerd en dus ook vaker gevraagd wordt. Benieuwd hoe je de projecten of opdrachten krijgt die je zo graag wilt? Je leest het in dit boek!

- Het eerste boek over personal branding dat zich specifiek op zzp’ers richt
- Met slimme tips om je toegevoegde waarde voor anderen direct te verhogen

Specificaties

ISBN13:9789089654588
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Druk:2
Verschijningsdatum:30-1-2019
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Personal branding voor zzp’ers
Angelina Hammond | 21 november 2015
Als zzp’er ben je voortdurend erop gericht om opdrachten binnen te halen en zo goed mogelijk te doen. Soms kun je als zzp’er zelfs bijdragen aan de branding van de opdrachtgever. Maar hoe staat het met de branding van de zzp’er zelf?Lees verder
Hanneke Tinor-Centi | 6 oktober 2015
‘Personal branding voor zzp’ers’ van Tom Scholte is bedoeld om de zelfstandige professionals (of diegenen die dit willen worden) te leren hoe ze de sterkste versie van zichzelf presenteren. Het geeft inzicht in hoe jij jouw unieke en onderscheidende kwaliteiten op overtuigende wijze kunt uitdragen.Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
10 stemmen
6
3
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Preview - Personal branding voor zzp’ers
Tom Scholte 30 september 2015 Hoe kijk je naar jezelf, naar je ondernemerschap, je communicatie en je professionele activiteiten? Doe je ‘gewoon’ je werk? Of ben je bewust bezig met de dingen die je doet en de verhalen die je vertelt? Personal branding laat je anders naar jezelf kijken en over je ondernemerschap nadenken. Een personal branding mindset geeft verdieping aan de dingen die je doet. Zo’n mindset geeft je werk meer betekenis, voor jezelf en voor anderen. Tom Scholte schreef het boek Personal branding voor zzp’ers, waarin hij laat zien hoe je je professionele identiteit stevig neerzet. In deze preview geeft hij vijf tips om jezelf in de juiste manier van denken te brengen.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Tom Scholte

Tom Scholte is expert op het gebied van personal branding. Hij traint, coacht, organiseert, begeleidt, schrijft, blogt, tweet en leeft personal branding. Hij faciliteert de personal branding van zzp’ers met fysieke werkomgevingen (Leonardolab), een netwerkorganisatie (Firma De Groot) en coaching en training.collega of dienstverlener. De combinatie van identiteit, marketing, communicatie, gedrag en communicatiemiddelen moet kloppen. Waarbij geldt dat 'als je doet waar je in gelooft, je niets te vrezen hebt'.

Andere boeken door Tom Scholte

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Personal Branding – wat, hoe en waarom?
1.1 Personal branding voor meer impact
1.2 Wat is personal branding?
1.3 Waarom personal branding?

2. Een personal branding mindset
2.1 Besteed tijd en aandacht aan reflectie
2.2 Creëer een professionele etalage
2.3 Denk vanuit het probleem van een ander
2.4 Combineer herkenbaarheid met onderscheidend zijn
2.5 Denk toekomstgericht
2.6 Richt je aandacht op het positieve
2.7 Blijf jezelf opnieuw uitvinden

3. Stap 1 – Waar ben je goed in?
3.1 Wat zijn je interessegebieden en adviesgebieden?
3.2 Wat zijn je persoonlijke kwaliteiten en wat is je aanpak?
3.3 Welke rollen kun je vervullen?
3.4 Wat is je producten- en dienstenaanbod?

4. Stap 2 – Wat kun je voor anderen betekenen?
4.1 De betekenis van je activiteiten
4.2 Het ontdekken en benoemen van betekenis – een voorbeeld
4.3 Hoe achterhaal je de betekenis van je activiteiten?

5. Stap 3 – Wat is je doelgroep?
5.1 Benoem je doelgroep
5.2 Wat kenmerkt je doelgroep?

6. Stap 4 – Waar doe je het voor?
6.1 Denk na over je toekomst
6.2 Je gewenste opdrachten
6.3 Je gewenste omzet
6.4 Wat wil je veranderen in de wereld?

7. Stap 5 – Wat is je personal branding statement?
7.1 Hoe wil je worden aanbevolen?
7.2 Jouw persoonlijke pitch

8. Stap 6 – Vertel je verhaal
8.1 Stem je verhaal af op je gesprekspartners
8.2 Je ‘founding story’
8.3 Details en zintuiglijke waarnemingen in je verhaal
8.4 Vertel over anderen
8.5 Informeer mensen over je projecten
8.6 Het belang van netwerkgesprekken en -bijeenkomsten
8.7 Laat weten wat je nodig hebt
8.8 Maak gebruik van LinkedIn
8.9 Wel of geen eigen website?

9. Stap 7 – Draag uit wie je bent
9.1 Personal branding ligt in de interactie
9.2 Personal branding tijdens het mailen
9.3 Personal branding tijdens gesprekken
9.4 Het belang van non-verbale communicatie
9.5 De rol van kleuren, kleding, attributen en huisstijl
9.6 Kies een passion project
9.7 Vrijwilligerswerk en besturen
9.8 Online personal branding

10. Stap 8 – Versterk je netwerk
10.1 Train jezelf in netwerkvaardigheden
10.2 Welke netwerkeigenschappen heb je nodig?
10.3 Nogmaals: netwerkbijeenkomsten
10.4 Word lid van een ondernemersnetwerk
10.5 Incidenteel of projectmatig samenwerken
10.6 Structurele samenwerkingsvormen voor zzp’ers
10.7 Coworking space: locaties voor samenwerking
10.8 Versterk je netwerk online

Bijlage: Personal branding canvas

Literatuur
Over de auteur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Personal branding voor zzp’ers