Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 53% korting

De essentie van strategie

Superieure winstgevendheid door het kiezen van de juiste positie en strategische zetten

Gebonden Nederlands 2011 3e druk 9789090174624
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 5218Hoogste positie: 26
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
21,15
9,95
VOORDEEL - 53% korting

Samenvatting

Welke klantengroep bedient uw onderneming? Hoe onderscheidt ze zich van de concurrentie? Uw onderneming zal moeten bepalen welke positie ze wil innemen. Een onderneming die echter alleen denkt in termen van posities, denkt te statisch voor deze tijd. De markten veranderen, de concurrentie wordt feller en prijzen staan onder druk. Wat zijn de beste zetten voor uw onderneming?

Allemaal vragen waar iedere onderneming mee te maken heeft. Het beantwoorden van deze vragen is essentieel voor uw onderneming. Hiervoor is kennis vereist. Kennis van de eigen business, maar ook kennis van 'strategie'.

Dit boek verschaft u de kennis om de positie en zetten voor uw onderneming te bepalen. Het boek geeft inzicht in de theorie over het bepalen van de positie en bevat diverse praktische tools. De beschrijving van de strategische zetten geeft op unieke wijze weer hoe u de winstgevendheid van uw onderneming kunt vergroten. Dit boek kan u helpen om een superieure winstgevendheid te bereiken!

Specificaties

ISBN13:9789090174624
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:206
Druk:3
ISSN:

Lezersrecensies

4.3 van de 5
4 stemmen
1
3
0
0
0

Over Joep de Groot

Drs. J.G.B. de Groot is managing partner bij The Essence Consulting en geeft les aan de Rotterdam School of Management. Hij heeft verschillende gerenommeerde ondernemingen, MKB- en startende bedrijven geholpen met het oplossen van strategische vraagstukken.

Andere boeken door Joep de Groot

Inhoudsopgave

Deel 1: inleiding in strategie

1. Inleiding in strategie
2. Beknopte geschiedenis van strategie: tussen creativiteit en analyse

Deel 2: strategie-raamwerk

3. Strategie-raamwerk
4. Omgevingsfactoren
5. Markt & klanten
6. Concurrentie
7. Kern-strategie
8. Waarde-leverend systeem

Deel 3: strategische zetten

9. Strategische zetten
10. Concurrentie-verminderende zetten
11. Verlagen of verhogen van prijs
12. Verbeteren van de waarde-propositie
13. Focus op de meest waardevolle business-segmenten
14. Expansie naar aangrenzende business-segmenten
15. Overnemen van een concurrent
16. Verbeteren van de bedrijfsprocessen
17. Verlagen van de kosten
18. Recompete: herdefiniëren van de business
19. Over de auteur
20. Literatuurverwijzingen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De essentie van strategie