Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Passie voor je vak!

Hoe gedrevenheid en vakbekwaamheid weer teruggebracht kunnen worden in de financiële dienstverleningsector

Paperback Nederlands 2009 9789090245867
Niet leverbaar.

Samenvatting

Hoe maakt u van uw bedrijf een HPO, oftewel een High Performance Organisatie? En hoe wordt u zelf een High Performance Individual? Dringende vragen, vooral in een tijd van recessie.

Dr. André A. de Waal MBA komt in 'Passie voor je vak' met een helder antwoord. Dit boek is bedoeld om een worstelende sector nieuw elan te geven: de financiële dienstverlening. Met levendige praktijkvoorbeelden laat André zien waar het om gaat: 'Passie' en 'Vakmanschap'. Termen die we allemaal kennen en die we graag in de mond nemen. In de visie van André krijgen ze opnieuw energie en inhoud.

Specificaties

ISBN13:9789090245867
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:151
Druk:1
Verschijningsdatum:25-11-2009
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over André de Waal

Dr. André A. de Waal MBA is managing partner en academisch directeur van het HPO Center, een organisatie die wereldwijd onderzoek doet naar de kenmerken van high performance organisaties, en partner van het Finance Function Research & Development Center, een organisatie die zich specifiek richt op het versterken van financiële functies. Hiervoor heeft hij zeventien jaar als organisatieadviseur en vennoot gewerkt bij Arthur Andersen en Holland Consulting Group, en veertien jaar als professor Organizational Effectiveness aan de Maastricht School of Management. Hij is ook gastdocent (geweest) aan de Vrije Universiteit Amsterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam, de Universiteit van Amsterdam en Cranfield University UK. André heeft een MSc in Scheikunde van de Leiden Universiteit, een MBA van Northeastern University Boston, en een Ph.D. in Economics van de Vrije Universiteit Amsterdam. In april 2002 is André aan de Vrije Universiteit van Amsterdam gepromoveerd op het onderwerp van de gedragsaspecten die belangrijk zijn voor een succesvolle invoering en gebruik van prestatiemanagementsystemen. Hij geeft les en doet projecten op het gebied van high performance organisaties en prestatiemanagement in landen als China, Vietnam, Bangladesh, Mongolië, Nepal, Peru, Ecuador, Suriname, Verenigde Staten, U.K., Italië, België, Polen, Saudi-Arabië, Jemen, Verenigde Arabische Emiraten, Palestina, Zuid-Afrika, Namibië, Tanzania en Zambia. André is door Managementboek.nl geselecteerd als een van 'Hollandse Meesters in Management', tien mensen die het managementdenken in Nederland het meest hebben beïnvloed tijdens het laatste decennium. Vooral zijn onderzoek naar de kenmerken van high performance organisaties trekt (internationaal) aandacht. André heeft inmiddels ruim 450 artikelen en 35 boeken op de gebieden van prestatiemanagement en organisatieverbetering op zijn naam staan, waaronder de bestseller 'Hoe Bouw Je Een High Performance Organisatie?' (Van Duuren Management, 2013), 'Power of Performance Management, How Leading Companies Create Sustained Value' (John Wiley & Sons, 2001), 'Quest for Balance, the human element in performance management systems' (John Wiley & Sons, 2002), 'Strategic Performance Management, A Managerial and Behavioural Approach, 2nd edition' (Palgrave MacMillan, 2013) en 'What Makes A High Performance Organization, Five Validated Factors Of Competitive Performance That Apply Worldwide' (Global Professional Publishing, 2012). Website: www.hpocenter.nl

Andere boeken door André de Waal

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Introductie
1.1 Passie in de sector: Umpqua Bank
1.2 Opzet van 'Passie voor je vak!'

2. De excellente financiële dienstverlener
2.1 Waarom passie en vakmanschap?
2.2 Wat is een HPO? Wat levert deze op?
2.3 Kenmerken van de excellente financiële dienstverlener
2.3.1 De gepassioneerde financiële dienstverlener
2.3.2 De vakbekwame financiële dienstverlener

3. Excellentie in de financiële dienstverleningspraktijk
3.1 HPO-status van de sector
3.2 Excellentie in de praktijk
3.3 HPO-diagnose bij een financiële dienstverlener

4. Op weg naar excellentie
4.1 Alleen de beste mensen
4.2 Een unieke strategie
4.3 Prestatiegericht gedrag

5. Toekomst van de sector

De auteur
Referenties

Bijlagen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Passie voor je vak!