Paul van der Mark is trainer en strategisch (communicatie) adviseur. Als zelfstandig adviseur helpt hij medewerkers van (semi) overheidsorganisaties bij het bewust worden van het belang van externe oriëntatie, het binnenhalen van de buitenwereld en het maken van echte verbinding met burgers en andere doelgroepen.
Meer over Paul van der MarkAspirine helpt niet
Over communicatie, beleid & hoofdpijndossiers
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789090246628Samenvatting
Wethouder Bernhard de Gast van de gemeente Duindam denkt een prachtige oplossing gevonden te hebben voor een hardnekkig probleem dat zijn gemeente al jaren teistert. Op het moment dat hij het plan presenteert blijkt dat bijna niemand op 'zijn' oplossing zit te wachten. Dat breekt hem op. Daarmee wordt de zaak voor hem en zijn projectleider Frans Peeters een echt hoofdpijndossier. Afgaand op zijn gevoel en adviezen van mensen in zijn omgeving probeert Frans Peeters de kloof tussen de samenleving en bestuur te dichten. Dat kost hem en zijn collega's veel hoofdbrekers en overtuigingskracht. Of ze er in slagen dit zonder kleerscheuren op te lossen?
Het boek 'Aspirine helpt niet' is geen roman en geen studieboek. Het is een case die morgen overal op kan duiken, bestemd voor beleidsmedewerkers bij de overheid, hun managers, communicatieadviseurs en bestuurders. Het is een boek met momenten van herkenning, dilemma's en inspiratie. Het gaat over het spanningsveld tussen interne en externe oriëntatie van medewerkers die werken bij de overheid, over burgers centraal stellen en fixatie op regels en procedures. Kortom, de uitdaging waar medewerkers van de overheid elke dag weer voor staan.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan