

Maarten Kouwenhoven is psycholoog, psychotherapeut, management consultant en opleider in de Transactionele Analyse.
Meer over Maarten KouwenhovenReputatiekunde - het handboek
De basis voor een waardevolle samenleving
Gebonden Nederlands 2017 1e druk 9789090301464Samenvatting
Reputatie is hoe anderen over u denken op grond van uw gedrag.
Imago is hoe u wilt dat anderen over u denken.
Wat is reputatiekunde?
Reputatiekunde gaat over het opbouwen van een positieve reputatie door middel van reputatiegedrag; gedrag dat is gericht op het vestigen van een goede naam en faam. Over het vak reputatiekunde is weinig gepubliceerd. Ook niet vanuit de psychologie, terwijl reputatie gebaseerd is op gedrag en gedrag is het vakgebied van psychologen.
Voor wie is reputatiekunde belangrijk?
Met dit boek wil ik als psycholoog en organisatieadviseur meer bekendheid geven aan dit boeiende, uitdagende en complexe vakgebied. Met het vak reputatiekunde is veel winst te behalen. Reputatiekunde draagt niet alleen bij aan de winst van een organisatie. Het draagt ook bij aan het welzijn van bestuurders, leidinggevenden, medewerkers en consumenten. Bovendien heeft een positieve reputatie ook een algemeen maatschappelijk belang. Het is de basis van vertrouwen en vertrouwen is de basis van onze samenleving.
Dit is een uniek handboek
In de eerste plaats omdat het over reputatiekunde gaat. De meeste mensen weten wel wat
bedrijfskunde,bestuurskunde of wiskunde is. Maar reputatiekunde? Daar hebben nog maar weinig mensen van gehoord. Terwijl we dagelijks met reputatieschendingen geconfronteerd worden.
Als u de televisie aanzet dan gaat het vaak binnen enkele minuten over reputatie-schendingen en de emotionele, economische en maatschappelijke schade die zij veroorzaken
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan