Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Ontmoet de Xceptionals
Ontmoet de Xceptionals
Ontmoet de Xceptionals
Gerrit Piksen Gerrit Piksen is gefascineerd door klantvriendelijkheid en -loyaliteit. Op basis van factbased onderzoek en meer dan twintig jaar ervaring ondersteunt hij bedrijven bij het ontwikkelen van duurzame klantrelaties. Meer over Gerrit Piksen
Lees het volledige artikel
Gerrit Piksen

Ontmoet de Xceptionals

De transitie naar de overtreffende trap in klantvriendelijkheid

Paperback Nederlands 2020 9789090327433
3 beoordelingen
Verkooppositie 4557
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen
24,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020

Wie in de toekomst relevant wil blijven biedt klanten meer dan alleen een goed product tegen een prima prijs. Een exceptionele Customer Experience (CX) én een Sustainable Experience (SX), daar kan je het onderscheid mee maken. Bedrijven en organisaties die - naast een goed product tegen een prima prijs - in beide aspecten uitblinken hebben de beste overlevingskansen. Zij zijn de Xceptionals.

MarketResponse heeft sinds 1985 ervaring in Customer Experience en doet sinds 2007 continu onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Dit boek bundelt de inzichten die dat oplevert en schetst het nieuwe speelveld van klantvriendelijkheid. Dat biedt inspiratie en praktische informatie om elk bedrijf Xceptional te maken.

Daarnaast vertellen ceo’s en topmanagers openhartig over hun overlevingsstrategie op het vaak glibberige pad naar optimale klantbeleving in combinatie met duurzaamheid. Onder andere Pieter Zwart van Coolblue, Frans Goenee van De Efteling en Erik Leebeek van Plus Supermarkt onthullen hoe zij het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland werden.

Ook komen bedrijven aan het woord die vanuit de Sustainable Experience zijn opgericht, zoals de Vegetarische Slager, The Color Kitchen en MUD Jeans. Daarnaast geeft Roel Welsing van de Apenheul een kijkje in zijn keuken. Hij stond samen met Gerrit aan de wieg van het Xceptional model.

'Meet the Xceptionals' combineert wetenschappelijk onderzoek met de praktijk van alledag. Dat levert de beste bouwstenen en tips op om ook Xceptional te worden. En mogelijk het volgende Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.

Specificaties

ISBN13:9789090327433
Trefwoorden:marketing, klantenbinding, klantbeleving, klantvriendelijk
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:248
Uitgever:MarketResponse
Druk:1
Verschijningsdatum:3-3-2020
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Ontmoet de Xceptionals - 'Meer dan de moeite waard'
Simone Blokhuis | 23 juli 2020
Gerrit Piksen heeft een leesbaar en waardevol boek geschreven over de ontwikkeling van klantgerichtheid in Nederland. Dat doet hij op basis van zijn ervaring bij MarketResponse en de inzichten uit het jaarlijkse onderzoek Het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland.Lees verder
Xceptionals - Noodzakelijk duwtje in de rug
Henk Jan Kamsteeg | 22 juni 2020
Bedrijven komen niet meer weg met ‘gewone’ klantenservice. Om exceptioneel te zijn, zijn extra stappen nodig. Gerrit Piksen laat in Ontmoet de Xceptionals zien welke. Toen ik een coachee tijdens onze kennismaking vroeg waarom hij mij als coach gekozen had, dacht ik dat hij zou antwoorden in de trant van ‘Jij werd mij aangeraden’.Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
3 stemmen
3
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Gerrit Piksen

Gerrit Piksen is gefascineerd door klantvriendelijkheid en -loyaliteit. Op basis van factbased onderzoek en meer dan twintig jaar ervaring ondersteunt hij bedrijven bij het ontwikkelen van duurzame klantrelaties. Zodat ze écht klantvriendelijk worden, als basis voor een duurzame bedrijfsvoering.

Andere boeken door Gerrit Piksen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inhoud 4
Voorwoord 6
Inleiding 8

Hoofdstuk 1 - “De toekomst is aan de Xceptionals” 10

Deel I - Klantvriendelijkheid: inzichten & trends 16
Hoofdstuk 2 Klantgerichtheid anno 2007: voldoen aan vijf Gouden Regels 17
Hoofdstuk 3 Doorontwikkeling van de vijf Gouden Regels 21
Case De Vegetarische Slager 26
Hoofdstuk 4 De opkomst van The Experience Economy 29
Hoofdstuk 5 Introductie van de zesde Gouden Regel (2012 – 2017)35
Hoofdstuk 6 Het ontstaan van de zevende Gouden Regel (2018 e.v.)45
Case De Efteling 50

Deel II - Het nieuwe speelveld van klantvriendelijkheid 53
Hoofdstuk 7 De MarketResponse Xceptional-matrix 54
Hoofdstuk 8 Eerste bewegingen maken binnen de Xceptional-matrix 64
Hoofdstuk 9 De beweging van bedrijven met een hoge CX naar Xceptional 68
Case De Apenheul 85
Hoofdstuk 10 Wetenschappelijke onderbouwing bij de nieuwe klantgerichtheid 88
Hoofdstuk 11 Het nieuwe speelveld verkennen: eerste stappen richting Xceptionals 94
Case Coolblue 97

Deel III Aan de slag: hoe maak je de transitie in de praktijk? 100
Hoofdstuk 12 Negen bouwstenen om de transitie te maken 101
Hoofdstuk 13 Bouwsteen 1: bezieling 104
Hoofdstuk 14 Bouwsteen 2: positionering 107
Case PLUS Supermarkt 113
Hoofdstuk 15 Bouwsteen 3: eigenaarschap 116
Hoofdstuk 16 Bouwsteen 4: cultuur 120
Hoofdstuk 17 Bouwsteen 5: medewerkers 125
Case The Colour Kitchen 131
Hoofdstuk 18 Bouwsteen 6: klantoriëntatie 134
Hoofdstuk 19 Bouwsteen 7: propositie 141
Hoofdstuk 20 Bouwsteen 8: data 147
Hoofdstuk 21 Bouwsteen 9: evaluatie 153
Case MUD Jeans 157
Hoofdstuk 22 Management Summary 160

Slotwoord 163
Dankwoord 166
(INSPIRATIE)BRONNEN EN GEBRUIKTE LITERATUUR 167

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Concurreren op kennis
    Erik Elgersma
    Concurreren op kennis
    € 29,99
  • Check-in
    Jochanan Eynikel
    Check-in
    € 16,99
  • LinkedIn Power
    Marjolein Bongers
    LinkedIn Power
    € 20,00
  • Ontdek de groeikansen van AI - Starten en groeien met kunstmatige intelligentie
    Remy Ludo Gieling
    Ontdek de groeikansen van AI - Starten en groeien met kunstmatige intelligentie
    € 24,99
  • Strategische marketingplanning
    Karel Jan Alsem
    Strategische marketingplanning
    € 71,95
  • Blauwe bananen
    Wouter de Vries jr.
    Blauwe bananen
    € 16,90

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ontmoet de Xceptionals

        Ontmoet de Xceptionals
        Gerrit Piksen
        /