Stefan Kuijer is eigenaar en oprichter van Re-publiek en is gespecialiseerd in het bouwen van moderne merken met een oer-Hollandse ziel. Hij helpt ondernemers de klanten krijgen die ze verdienen en op te vallen in de markt. Met zijn boek ‘Opmerkelijk’ geeft hij een kijk in de wereld achter het succes van onder andere Nike en Apple – en ontleed hij stap voor stap hun succesfactoren, zodat je
Meer over Stefan KuijerOpmerkelijk
Hoe je van jouw onderneming een opvallend merk maakt
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789090357591Samenvatting
Waarom kost een sportschoen met Nike logo €200, maar zonder logo slechts €20? En waarom kiezen consumenten dan alsnog voor de Nikeschoen? Waarom staan mensen een dag voor de release van de nieuwe iPhone al in de rij te wachten, terwijl er op dat moment een betere telefoon op de markt is? Waarom was Pepsi bereid om $1.000.000 te betalen voor hun nieuwe logo? En hoe hielp hen dit aan meer klanten?
Ben jij klaar om te ontdekken wat het geheim is van succesvolle bedrijven als Nike en Apple én om dit toe te passen op je eigen onderneming? Dit boek neemt je mee in het opzetten van een opvallend merk dat klanten trekt en je concurrenten buitenspel zet.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
12 Wat is een merk?
16 Waarom een merk?
18 De Merkpiramide
DEEL 1 HET MERKCONCEPT IDENTITEIT
22 HOOFDSTUK 1 DNA
32 HOOFDSTUK 2 Karakter
64 HOOFDSTUK 3 Publiek
70 HOOFDSTUK 4 Merkverhaal
80 HOOFDSTUK 5 Positionering
DEEL 2 IDENTITEIT
96 HOOFDSTUK 6 Naam
104 HOOFDSTUK 7 Beeldmerk
124 HOOFDSTUK 8 Huisstijl
DEEL 3 COMMUNICATIE
168 HOOFDSTUK 9 Online Omgeving & Klantreis
204 Gevaren van branding
214 Merkwaarde
229 Merkanalyse
236 Bronnenlijst
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan