Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Small Data

Hoe kleine aanwijzingen leiden naar grote trends

Paperback Nederlands 2016 9789400507319
Niet leverbaar.

Samenvatting

Martin Lindstrom wordt door de toonaangevendste merken van de wereld ingehuurd om uit te vinden wat hun klanten drijft. Hij verblijft honderd nachten per jaar bij consumenten thuis om door zorgvuldige observatie van alle details hun verborgen verlangens te ontdekken en zo, in het ultieme geval, aanwijzingen te vinden voor een miljoenenproduct.

'Small Data' voert je mee in een wereldomvattend verhaal dat ondernemende marketeers en iedereen geïnteresseerd in de eindeloze rijkheid van menselijk gedrag zal boeien en verbazen, met opzienbarende verhalen als hoe een koelkastmagneet in Siberië een Amerikaanse supermarktrevolutie veroorzaakte, en hoe een afgetrapte sneaker van een 11-jarige Duitse jongen leidde tot de ongelooflijke wederopstanding van LEGO.

Specificaties

ISBN13:9789400507319
Trefwoorden:trends, merken
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Verschijningsdatum:17-5-2016
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

3.7 van de 5
3 stemmen
2
0
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Martin Lindstrom

Op zijn twaalfde richtte Martin Lindstrom zijn eigen reclamebureau op. Dat was het begin van een razendsnelle carriere. Nu is hij een van de meest gerespecteerde merkengoeroes ter wereld. Hij was de internationale COO van British Telecom/LookSmart, manager bij BBDO oprichter en CEO van BBDO Interactive Asia en mede-oprichter van BBDO Interactive Europe. De laatste twee groeide uit tot de grootste internetbedrijven van hun regio. Nu is hij CEO van de Lindstrom Company en werkt hij onder andere voor American Express, Disney, Heineken, Mars, Microsoft, McDonalds en Unilever.

Andere boeken door Martin Lindstrom

Inhoudsopgave

Voorwoord door Chip Heath

Inleiding

1. Begeerte aanwakkeren: Hoe Siberische koelkastdeuren en een Saoedi-Arabisch winkelcentrum een revolutionaire website voor Russische vrouwen veroorzaakten
2. Worst, kip en het najagen van écht geluk: De toekomst veranderen van onze manier van voedsel kopen
3. Het veelkleurige India: Ontbijtgranen verkopen aan twee elkaar beconcurrerende generaties vrouwen
4. Afslanken met bedeltjes (en met behulp van fastfood, een bioscoop in het Midden-Oosten en een zwembad in een hotel)
5. Hoe paarden, overhemdboorden en religieuze overtuigingen hielpen een noodlijdend Braziliaans bier weer te laten schuimen
6. Het geval van de ontbrekende handcrème: Hoe selfies de weg plaveien voor een revolutie in een modewinkel
7. Slapen zonder beddensprei: Verkoold papier, speelgoedauto’s en toverstof helpen de betekenis van ‘kwaliteit’ in China te duiden
8. Een kijkje achter de schermen: Small data incorporeren in je werk en in je leven

Dankwoord
Noten
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Small Data