

Op zijn twaalfde richtte Martin Lindstrom zijn eigen reclamebureau op. Dat was het begin van een razendsnelle carriere.
Meer over Martin LindstromSmall Data
Hoe kleine aanwijzingen leiden naar grote trends
Paperback Nederlands 2016 9789400507319Samenvatting
Martin Lindstrom wordt door de toonaangevendste merken van de wereld ingehuurd om uit te vinden wat hun klanten drijft. Hij verblijft honderd nachten per jaar bij consumenten thuis om door zorgvuldige observatie van alle details hun verborgen verlangens te ontdekken en zo, in het ultieme geval, aanwijzingen te vinden voor een miljoenenproduct.
'Small Data' voert je mee in een wereldomvattend verhaal dat ondernemende marketeers en iedereen geïnteresseerd in de eindeloze rijkheid van menselijk gedrag zal boeien en verbazen, met opzienbarende verhalen als hoe een koelkastmagneet in Siberië een Amerikaanse supermarktrevolutie veroorzaakte, en hoe een afgetrapte sneaker van een 11-jarige Duitse jongen leidde tot de ongelooflijke wederopstanding van LEGO.
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Begeerte aanwakkeren: Hoe Siberische koelkastdeuren en een Saoedi-Arabisch winkelcentrum een revolutionaire website voor Russische vrouwen veroorzaakten
2. Worst, kip en het najagen van écht geluk: De toekomst veranderen van onze manier van voedsel kopen
3. Het veelkleurige India: Ontbijtgranen verkopen aan twee elkaar beconcurrerende generaties vrouwen
4. Afslanken met bedeltjes (en met behulp van fastfood, een bioscoop in het Midden-Oosten en een zwembad in een hotel)
5. Hoe paarden, overhemdboorden en religieuze overtuigingen hielpen een noodlijdend Braziliaans bier weer te laten schuimen
6. Het geval van de ontbrekende handcrème: Hoe selfies de weg plaveien voor een revolutie in een modewinkel
7. Slapen zonder beddensprei: Verkoold papier, speelgoedauto’s en toverstof helpen de betekenis van ‘kwaliteit’ in China te duiden
8. Een kijkje achter de schermen: Small data incorporeren in je werk en in je leven
Dankwoord
Noten
Register
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan