, ,

Bedrijfskunde

Paperback Nederlands 2013 7e druk 9789401408097
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Bedrijven staan de laatste jaren in de volle belangstelling. Faillissementen, kelderende beurskoersen, toplonen en dramatische afslankingen contrasteren met de roep naar innovatie, klantgerichtheid en ondernemerschap.

Overal is er blijkbaar beter management nodig: zowel bij het kleine landbouwbedrijf en de middelgrote onderneming als bij de overheid en de multinational. Ook bedrijfsleiders en topmanagers kunnen zich in een levendige, soms ongezonde, belangstelling verheugen.

Bedrijfskunde is in volle evolutie. De basisvragen rond management, leiderschap, ondernemerschap en bedrijfswetenschappen worden dagelijks opnieuw gesteld. Klassieke concepten houden stand, maar ook vele nieuwe begrippen kennen het daglicht.

Dit boek wil de gemotiveerde student en de geïnteresseerde praktijkman een overzicht bieden van de meest actuele inzichten in management, leidinggeven, ondernemerschap, innovatie en in de verschillende bedrijfswetenschappen: financieel beheer, humanresourcesmanagement, operationeel beheer, kwaliteitszorg en marketing.

Specificaties

ISBN13:9789401408097
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Uitgever:LannooCampus
Druk:7
Verschijningsdatum:29-1-2013
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Marc Buelens

Prof. dr. Marc Buelens doceerde management aan de Universiteit Gent en aan Vlerick Business School. Daarnaast is hij is partner van de Vlerick Business School en schrijft hij wekelijks een column bij 'Trends'. Zijn vakgebied is organisatiekunde en managementgedrag.

Andere boeken door Marc Buelens

Over Mirjam Knockaert

Mirjam Knockaert doceert ondernemerschap, businessplanning en bedrijfskunde aan de Universiteit Gent. Ze is tevens verbonden aan de Universiteit van Oslo, Noorwegen. Haar specialisatiegebied is ondernemerschap, met een focus op pre-starters en academische starters. Haar onderzoek werd gepubliceerd in vooraanstaande internationale tijdschriften over ondernemerschap en technologietransfer.

Andere boeken door Mirjam Knockaert

Over Herman Van den Broeck

Herman Van den Broeck is doctor in de pedagogiek. Als professor doceert hij aan de Universiteit Gent en aan Vlerick Business School. Hij is gespecialiseerd in thema's als emotionele intelligentie, cognitieve stijlen en verandermanagement.

Andere boeken door Herman Van den Broeck

Inhoudsopgave

Inleiding en situering

1. Een bedrijf is geen vanzelfsprekendheid
2. Wat is management en wat is het niet?
3. Denken als een strateeg. Liefst enkele stappen vooruitdenken
4. Denken als een organisatiedeskundige: een hele uitdaging!
5. Performancemanagement en governance: er moeten hoe dan ook resultaten worden behaald
6. Visie, missie en ondernemingswaarden: een aardige cocktail!
7. Maatschappelijk verantwoord ondernemen. Plicht of engagement?
8. Innovatiemanagement. Omdat vernieuwen meer dan ooit moet
9. Ondernemerschap en businessplan. Het lot in eigen handen
10. Verandermanagement: een zoektocht naar nieuwe stabiliteit
11. Leiderschap, leidinggeven en beyondership
12. Operationsmanagement: het kloppend hart van het bedrijf
13. De financiële functie: het hoofd koel houden als het over geld gaat
14. Inleiding tot het marketingdenken. Omdat klanten echt belangrijk zijn
15. Humanresources management: de factor mens als centrale spil

Bibliografie

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Bedrijfskunde