

Prof. dr. Marc Buelens doceert management aan de Universiteit Gent en aan Vlerick Leuven Gent Management School. Daarnaast is hij is partner van de Vlerick Leuven Gent Managementschool en schrijft hij wekelijks een columnt bij 'Trends'. Zijn vakgebied is organisatiekunde en managementgedrag.
Meer over de auteursManagement
Essentials
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 1e druk 9789020981353Samenvatting
Managers organiseren succes. Of dat zouden ze toch moeten doen. Ze zouden moeten plannen, efficiënt organiseren, talent ontwikkelen en vooral flink monitoren. Maar doen ze dat wel?
Managers doen bijna alles, behalve wat ze zouden moeten doen. Aan plannen en organiseren komen ze nauwelijks toe. Managers komen steeds voor nieuwe uitdagingen te staan: taakstellingen verschuiven, organisatievormen verouderen zienderogen en nieuwe generaties van medewerkers bieden zich aan. Daarom moet elke manager een zinvolle plaats innemen in de driehoek 'taakstelling - organisatie - mensen'.
Dit boek biedt een antwoord op de allerbelangrijkste managementvragen: Hoe ontstaat succes? Wat bepaalt de resultaten van een organisatie? Is het een kwestie van strategie? Van superieure processen? Van supergemotiveerde mensen? Of nog van iets anders? Kortom, met 'Essentials Management' hebt u alles bij de hand om uw managementbrein te upgraden.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Annick van Rossem
Inhoudsopgave
2. De resultatendriehoek
3. Beslissingen over taakstellingen: doen als een strateeg
4. Denken als organisatiedeskundige
5. Waarom lopen er hier mensen rond?
6. Tijd voor resultaten
7. Innovatie
8. Managementconcepten 'te koop'
Eindnoten
Over de reeks en de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan