Lees verder
Guillaume Van der Stighelen was medeoprichter van het reclamebureau Duval-Guillaume. Sinds enkele jaren is hij onafhankelijk publicist.
Meer over Guillaume Van der StighelenHeldenmerk
Over de kracht van goede beeldvorming
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 1e druk 9789401426756Samenvatting
Guillaume Van der Stighelen bundelde alle ervaring die hij als reclamemaker opdeed in een boek dat intussen een standaardwerk werd voor iedereen die professioneel met communicatie te maken heeft.
In enkele sterke beelden vat hij samen hoe wij mensen graag aan elkaar vertellen wat onze ervaringen zijn met merken en hoe marketeers daar verstandig op kunnen inspelen als ze de mechanismen kennen. Van der Stighelen doorprikt de gedachte dat reclamemensen en marketeers eender wat verkocht krijgen en dat zij en zij alleen het merkimago kunnen bepalen.
Hoe de beeldvorming dan toch in goede banen kan geleid worden, legt hij uit met herkenbare voorbeelden en hij geeft er ook een handige methode bij.
Intussen liet de auteur de reclamesector achter zich. Hij is nu een bekend columnist in verschillende kranten en tijdschriften, waar hij schrijft over het leven en over het samenleven. Maar zijn boek blijft actueel en wordt nog dagelijks toegepast.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Guillaume Van der Stighelen
Inhoudsopgave
INLEIDING
DEEL 1 MERKEN EN HELDENSTATUS
1. Waar komen helden vandaan?
2. Wat maakt helden onsterfelijk?
3. Kunnen merken helden zijn?
DEEL 2 WELKOM IN HET COLLECTIEVE GEHEUGEN
1. Game, Name, Fame & Claim
2. De Know Why
3. Even de wereld redden
4. Je naam zegt alles
5. Kennen is herkennen
6. De juiste woorden
7. Je relatie met de mensheid
DEEL 3 EN DAN NU, RECLAME
1. De markt in
2. Creativiteit als biologisch verschijnsel
3. www.hierbegintalles.com
START
Bullshitdetector
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan