Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Kleur verkoopt

Gebonden Nederlands 2017 9789401429313
Niet leverbaar.

Samenvatting

HOE BEÏNVLOEDEN KLEUR EN TRENDS ONS KOOPGEDRAG?
KAN JOUW MERK PROFITEREN VAN EEN KLEURSTRATEGIE?
HOE GA JE ZELF IN JE BEDRIJF AAN DE SLAG MET KLEUR?

85% van de consumenten noemt kleur een van de belangrijkste redenen om een product te kopen. Toch blijft kleur onderbelicht in de bedrijfswereld. In Kleur verkoopt lees je waarom je bedrijf niet om kleur heen kan. Van marketingstrategie tot verpakking: kleur is essentieel voor de positionering en de verkoopcijfers van merken en producten. Dit boek geeft je tips om gefundeerd kleur en trends in te zetten. Alle aspecten van kleurmarketing komen daarbij aan bod, net als inspirerende cases en interviews met experts en ontwerpers van merken als HAY, Vitra, Essentiel, Bang & Olufsen en BMW.

Specificaties

ISBN13:9789401429313
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:276
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:31-10-2017
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

Kleur verkoopt
Marjolein Boeren-Hermans | 28 juli 2017
Kleurenpsychologie. Een niet op zichzelf staand vak, maar wel een onderwerp dat onderzoekers al jaren bezighoudt. Kleur doet ‘iets’ met mensen. Deels zijn we ons daarvan bewust, en deels gaat dat subtiel, onbewust.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Kleur verkoopt
Hilde Francq 19 juni 2017 In Kleur verkoopt lees je waarom je bedrijf niet om kleur heen kan. Van marketingstrategie tot verpakking: kleur is essentieel voor de positionering en de verkoopcijfers van merken en producten. Een preview.

Over Hilde Francq

Hilde Francq is trend- en colorwatcher. Met haar bedrijf Francq Colors geeft ze klanten creatief maar ook concreet advies over trends en kleuren. Hilde is lid van de Color Marketing Group, een internationale organisatie van kleurspecialisten. Als geen ander beseft ze dat kleuren en trends essentieel zijn in de marketing van een product. Hilde helpt internationale klanten uit diverse sectoren om de juiste kleuren, materialen, texturen, patronen en vormen voor hun producten te kiezen. Die krijgen een plaats binnen de storytelling van elk merk. Daarnaast geeft Hilde trendlezingen in binnen- en buitenland.

Andere boeken door Hilde Francq

Inhoudsopgave

INLEIDING

DE WERELD VAN KLEUR
KLEURENPSYCHOLOGIE
KLEURNAME
DE SMAAK VAN KLEUR
KLEUR EN MARKETING
HET BELANG VAN KLEUR VOOR MARKETING
KLEUR EN BRANDING
KLEUR EN VERPAKKING
KLEUREN EN TRENDS
WAT ZIJN TRENDS?
WAAROM ZIJN TRENDS BELANGRIJK?
HOE ONTSTAAN KLEURENTRENDS?
DE FRANCQ COLORS-METHODOLOGIE
EPILOOG
BRONNEN
OVER HILDE FRANCQ
BEDANKT

INTERVIEWS
ERWAN BOUROULLEC
AXEL ENTHOVEN
SEPPE NOBELS
SOFIE DE LATHOUWER
MALAIKA BRENGMAN
FONS VAN DYCK
METTE HAY
INGE ONSEA
SCHOLTEN & BAIJINGS
KARIN MEYN
GERT VOORJANS
CECILIE MANZ
TOM PALMAERTS
ANNE CHAPELLE
DANIELA BOHLINGER EN CLAUDIA GEIDOBLER

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kleur verkoopt