

Jozef Lievens is sedert 1976 advocaat aan de balie te Kortrijk. Hij is licentiaat in de rechten (Leuven), behaalde een MBA aan de Nottingham Trent University (UK) en studeerde aan het Amerikaanse Family Firm Institute waarvan hij lid is.
Meer over Jozef LievensBetrokken eigenaars, sterke familiebedrijven
Gids voor geëngageerde ondernemers
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789401438179Samenvatting
- Wat kunnen eigenaars doen om het familiebedrijf succesvol te maken?
- Moet elk bedrijf wel een eigenaarsvisie hebben?
- Waarom is ook het eigenaar zijn een (bij)beroep?
Familiebedrijven presteren beduidend beter dan niet-familiebedrijven. Een belangrijke factor in dat succes is de eigendom, die de familie een hefboom geeft om een sterk bedrijf uit te bouwen. Maar waarin schuilt die kracht net?
Dit boek biedt voor het eerst een inkijk op de rol die eigendom speelt in het succes van familiebedrijven. Het focust op wat eigenaars moeten doen, op goed bestuur en de structuur van familiebedrijven, op het mogelijke openstellen en verkopen van de eigendom, maar ook op de houding van de eigenaar. Betrokken eigenaars zijn 'responsible owners' die de juiste aandacht schenken aan waarden, die de juiste spelregels vastleggen en een oog hebben voor noodzakelijke structuren en goed management.
Betrokken eigenaars, sterke familiebedrijven vormt een praktische gids voor eigenaars, managers, ondernemers en studenten, geschreven vanuit jarenlange ervaring en boordevol tips om het potentieel van familiebedrijven maximaal te benutten.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
2. Wat doen betrokken eigenaars?
3. Wat mogen de eigenaars verwachten van het familiebedrijf?
4. De eigendom structuren
5. De eigendom openstellen
6. De eigendom loslaten: verkoop van het familiebedrijf
Nawoord
Over de auteur
Noten
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan