

Luc Ardies is gedragswetenschapper en oefent al meer dan twintig jaar managementfuncties uit bij ondernemersorganisatie UNIZO en diverse beroepsverenigingen. Daarnaast is hij oprichter en voorzitter van de cvba Personeels- en Management Opleidingen (PMO).
Meer over Luc ArdiesWaarom de ene opleiding wel werkt en de andere niet
Het ABC van het nieuwe werken
Paperback Nederlands 2018 1e druk 9789401455985Samenvatting
Kies de juiste opleiding voor elke medewerker
'Het enige dat zeker is na afloop van een opleiding is de factuur die je krijgt.' Dit is een vaak gehoorde kritiek van bedrijfsleiders. En meestal hebben ze gelijk... Een gemiste kans in een samenleving waar 'Levenslang Leren' alsmaar belangrijker wordt.
De meeste opleidingen worden pas georganiseerd wanneer het gedrag van de medewerkers tekortschiet. Ze hebben geen oog voor andere, onzichtbare factoren die het leerproces laten slagen of falen.
Dit zakboekje vertaalt kort en bondig een aantal wetenschappelijke inzichten, uit de gedrags- en neurologische wetenschappen naar de praktijkwereld van bedrijven en iedereen die investeert in opleidingen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
11 Wat we niet zien, heeft de grootste impact op ons leerproces
13 De zes logische denk- en leerniveaus van Bateson en Dilts
21 Breng de niveaus met elkaar in verbinding
24 PRAKTIJKVOORBEELD 1 OPLEIDING VAN EEN MENTOR OF COACH
27 PRAKTIJKVOORBEELD 2 OPLEIDING VAN EEN VERKOPER
31 PRAKTIJKVOORBEELD 3 OPLEIDING VAN EEN DATA PROTECTION OFFICER (PRIVACYWET)
34 PRAKTIJKVOORBEELD 4 OPLEIDING VAN EEN ADMINISTRATIEF BEDIENDE (PRIORITY MANAGEMENT)
39 PRAKTIJKVOORBEELD 5 SELECTIEGESPREK IN FUNCTIE VAN EEN OPLEIDING WINKELBEDIENDE
43 KORT SAMENGEVAT
49 Nawoord
51 Dankwoord
52 Over de auteur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan